Pregled bibliografske jedinice broj: 30783
Folklorna glazbena praksa i kulturna politika. Paradigma smotri folklora u Hrvatskoj
Folklorna glazbena praksa i kulturna politika. Paradigma smotri folklora u Hrvatskoj, 1998., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 30783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Folklorna glazbena praksa i kulturna politika. Paradigma smotri folklora u Hrvatskoj
(Folklore Music Practice and Cultural Policy. The Paradigm of Folklore Festivals in Croatia)
Autori
Ceribašić, Naila
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.07
Godina
1998
Stranica
580
Mentor
Bezić, Jerko
Ključne riječi
glazba; smotre folklora; Hrvatska
(music; folklore festivals; Croatia)
Sažetak
Narodna se kultura konstruira zauzimajući čvrsto, iako privremeno mjesto bliže jednome od polova opozicija, od kojih su u 70-godišnjoj povijesti smotri folklora u Hrvatskoj najvažnije bile opozicije tradicijskoga i umjetničkoga, usmenoga i pisanoga, seljačkoga i građanskoga, domaćega i stranoga te raznovrsnoga i jednoobraznoga. U odgovoru na pitanja tko su ovjerovljeni nositelji i tko su ovjerovljeni poznavatelji narodne glazbe te na koji se način javna praksa narodne glazbe oslanja na folklornu glazbenu praksu - oblikovala su se tri osnovna obrasca narodne glazbe: modernistički obrazac tijekom 1920-ih, tradicionalistički tijekom 1930-ih i realsocijalistički tijekom 1950-ih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija