Pregled bibliografske jedinice broj: 307726
Sintetičke metode u nastavi početnog čitanja i pisanja
Sintetičke metode u nastavi početnog čitanja i pisanja // Metodika, casopis za teoriju i praksu metodika u predskolskom odgoju, skolskoj i visokoskolskoj izobrazbi, 8 (2004), 32-47 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 307726 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sintetičke metode u nastavi početnog čitanja i pisanja
(Synthetic methods in teaching initial reading and writing)
Autori
Bežen, Ante
Izvornik
Metodika, casopis za teoriju i praksu metodika u predskolskom odgoju, skolskoj i visokoskolskoj izobrazbi (1332-7879) 8
(2004);
32-47
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje; sintetičke metode; povijesne metode; naravna metoda; metoda sricanja; glasovna metoda; slogovna metoda; specijalne metode
(initial reading and writing; synthetic methods; historical methods; natural method; spelling-based method; sound-based method; syllable-based method; special methods)
Sažetak
Tijekom razvoja nastave početnog čitanja i pisanja u prošlosti su se razvile dvije osnovne skupine metoda: analitičke i sintetičke. U jednoj i drugoj skupini nalaze se osnovne metode, koje imaju značenje konstitutivnih metoda za istoimene osnovne nastavne strategije odnosno sustave, te specijalne metode koje se rabe samo u ograničenom broju nastavnih situacija. U ovom tekstu prikazuju se osnovne sintetičke metode: naravna metoda, metoda sricanja, glasovna metoda i slogovna metoda. One su istodobno i povijesne metode jer u izvornom obliku više nisu u nastavnoj uporabi. Također, te metode imaju međunarodno obilježje jer su nastale u razvijenim europskim obrazovnim sustavima, ponajprije u njemačkom, odnosno sernjoeuropskom, koji su za njih bili pogodni stoga što njemački i slavenski jezici, među kojima je i hrvatski, pripadaju skupini sintetičkih jezika. Specijalne sintetičke metode su: metoda prirodnih glasova, fonomimička, fonografska i pojmovna fonetska metoda. Iako su funkcionirale u drugim jezicima, postoje i naši predstavnici tih metoda koji su ih osmislili u izvornoj nastavnoj praksi početnog čitanja i pisanja hrvatskim jezikom. I opće povijesne i specijalne sintetičke metode nastave početnog čitanja i pisanja utemeljene su u više znanstvenih grana važnih za nastavu jezika i nastavnu spoznaju: logici, psihologiji, lingvistici i metodici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Ante Bežen
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Contents Pages in Education
- Educational Research Abstract online