Pregled bibliografske jedinice broj: 307702
Razdoblja u razvitku metodike hrvatskoga jezika
Razdoblja u razvitku metodike hrvatskoga jezika // Metodika, casopis za teoriju i praksu metodika u predskolskom odgoju, skolskoj i visokoskolskoj izobrazbi, 3 (2002), 4; 9-29 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 307702 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razdoblja u razvitku metodike hrvatskoga jezika
(Periods in the development of Croatian language teaching methodology)
Autori
Bežen, Ante
Izvornik
Metodika, casopis za teoriju i praksu metodika u predskolskom odgoju, skolskoj i visokoskolskoj izobrazbi (1332-7879) 3
(2002), 4;
9-29
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
razdoblja metodike hrvatskoga jezika; implicitna metodika; protometodika; iskustvena metodika; znanstvena metodika
(periods of Croatian language teaching methodology; implicit methodology; protomethodology; experience methodology; scientific methodology)
Sažetak
U svom povijesnom razvitku do statusa znanstvene discipline metodika hrvatskoga jezika prošla je četiri glavna razdoblja: implicitne metodike, protometodike, iskustvene metodike i znanstvene metodike. Ta su razdoblja uspostavljena prema kriterijima bitnima za postojanje metodike: postojanje pouke u hrvatskome jeziku, pojavljivanje prvih udžbenika hrvatskoga jezika, početak školovanja posebnih nastavnika hrvatskoga jezika i uvođenje metodike u sveučilišni studij kao posebne studijske discipline. Tako razdoblje implicitne metodike traje od prvih početaka do pojave prvog udžbenika (početnice) 1527., drugo razdoblje protometodike je od 1527. do uvođenja posebnih profesora za hrvatski jezik (1850.), treće razdoblje iskustvene metodike traje od 1850. do uključivanja metodike hrvatskoga jezika kao posebnoga kolegija na Filozofski fakultet u Zagrebu 1953., a četvrto razdoblje znanstvene metodike traje od njezina uključivanja na sveučilište do danas. Za svako od tih razdoblja značajno je i određeno stanje metodičke teorije i prakse. Osnivačima znanstvene metodike hrvatskoga jezika smatraju se Dragutin Rosandić (prvi šef sveučilišne katedre za metodiku) i Stjepko Težak koji su, svaki na svome području, objavili temeljne znanstvene metodičke knjige te udžbenike za učenike i priručnike za nastavnike u kojima su praktično izložili svoja metodička učenja, a odgojili su i značajan broj znanstvenih metodičara. Danas se metodika hrvatskoga jezika predaje na svim nastavničkim fakultetima i visokim školama gdje se studira hrvatski jezik, ima svoj opsežan znanstveni korpus i stručnjake te svoje časopise, istraživanja i druge sociometrijske elemente.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija