Pregled bibliografske jedinice broj: 307640
ODNOS JEZIČNOGA UNOSA I OVLADANOSTI HRVATSKIM JEZIKOM
ODNOS JEZIČNOGA UNOSA I OVLADANOSTI HRVATSKIM JEZIKOM // 2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (knjiga sažetaka) / Novak-Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Begovec, Marina (ur.).
Zagreb, 2007. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 307640 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ODNOS JEZIČNOGA UNOSA I OVLADANOSTI HRVATSKIM JEZIKOM
(Relation between lanaguage input and language acquisiton in Croatian as L2)
Autori
Cvikić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik (knjiga sažetaka)
/ Novak-Milić, Jasna ; Jelaska, Zrinka ; Begovec, Marina - Zagreb, 2007
Skup
2. znanstveni skup Hrvatski kao drugi i strani jezik
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 20.09.2007. - 22.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
jezični unos; hrvatski kao drugi i strani jezik; udžbenci
(input; Croatian as L2; textbooks)
Sažetak
U središtu zanimanja stručnjaka koji se bave učenjem i poučavanjem hrvatskoga kao stranoga ili drugoga jezika uglavnom je usvajanje ili poučavanje gramatike, odnosno morfologije hrvatskoga jezika. Stručnjake ponajprije zanima usvajanje glagolske i imenske morfologije (Novak Milić, 2002, 2005 ; Jelaska, 2005 ; Jelaska, Cvikić, Musulin, 2005 ; Cvikić, Kuvač, 2005), odnosno pojedinih gramatičkih kategorija poput roda (Gulešić Machata, 2006) ili padeža (Jelaska, Cvikić, 2005 ; Udier, Gulešić Machata, Čilaš-Mikulić, 2005). No, da bi do jezičnoga usvajanja uopće došlo, nužno je da učenik jezika bude izložen jezičnome unosu. Koliko nam je poznato, vrsta, kakvoća i količina jezičnoga unosa te njegov utjecaj na usvajanje hrvatskoga kao J2 do sada nije sustavno istraživan. U prvome će se dijelu ovoga rada prikazati najnovije spoznaje o ulozi jezičnoga unosa u učenju jezika. Zatim će se na temelju tekstova udžbenika hrvatskoga kao J2 istražiti kakvome su jezičnome unosu izloženi učenici hrvatskoga kao J2. Podrobnije će se istražiti odnos jezičnoga unosa koji se daje u udžbenicima i usvajanja pojedinih gramatičkih kategorija, sintaktičkih struktura i leksičkih jedinica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Cvikić
(autor)