Pregled bibliografske jedinice broj: 307375
(Samo)vrednovanjem do kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse
(Samo)vrednovanjem do kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja ; sv. 1 / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 135-158 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 307375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
(Samo)vrednovanjem do kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse
((Self)evaluation as a Means of Improving the Quality of Educational Practices)
Autori
Ljubetić, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja ; sv. 1
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 135-158
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kvaliteta; kriteriji; rani odgoj; sastavnice; (samo)vrednovanje.
(quality; criterias; early education; (self)evaluation)
Sažetak
U cilju unapređivanja kvalitete odgojno – obrazovnog sustava nužno je provoditi kontinuirano vanjsko vrednovanje i (samo)vrednovanje svih čimbenika pojedinih podsustava. (Samo)vrednovanje je potrebno provoditi po unaprijed dogovorenim kriterijima (autorica ih nudi osam) kako bi proces vrednovanja obuhvaćao iste aspekte te se tako osigurala mogućnost komparacije dobivenih podataka. Stoga, je konstruiran Upitnik za (samo)procjenu odgojiteljica (UPSPO) zaposlenih u vrtićima različitih osnivača u nekoliko gradova i mjesta Republike Hrvatske. Pilot istraživanje je provedeno na uzorku od 101 odgojiteljice, a dobiveni rezultati pružili su uvid u trenutno stanje kvalitete odgojno-obrazovnog procesa dječjih vrtića iz uzorka, ali i uvid u sastavnice pojedinih kriterija (samo)vrednovanja kvalitete ranog odgoja. Rezultati pilot istraživanja statistički su obrađeni te su pokazali: različitost kvalitete pojedinih dječjih vrtića ; ponuđeni kriteriji vrednovanja kvalitete podsustava omogućavaju unutarnje (samo)vrednovanje te su primjenjivi i u vrednovanju drugih sustava odgoja i obrazovanja te obiteljskog sustava ; primijenjeni upitnik (UPSPO) potrebno unaprijediti uvođenjem dodatnih nezavisnih varijabli te potrebno je konstruirati dodatni upitnik(e) za istraživanje pravnih i ekonomskih aspekata funkcioniranja ustanova ranog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Profili:
Maja Ljubetić
(autor)