Pregled bibliografske jedinice broj: 307319
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole // Metodika, 8 (2007), 14; 148-159 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 307319 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje teksta čitanjem: statistička analiza rezultata testova za osnovne i srednje škole
(Reading comprehension: statistical analysis of test results for primary and secondary schools)
Autori
Geld, Renata ; Stanojević, Mateusz-Milan
Izvornik
Metodika (1332-7879) 8
(2007), 14;
148-159
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
osnovna škola; razumijevanje teksta čitanjem; srednja škola
(primary school; reading comprehension; secondary school)
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ustanoviti razlike u uspješnosti vještine čitanja s obzirom na broj školskih sati nastave, ocjenu iz engleskoga, učenje engleskoga izvan škole, učenje drugih stranih jezika i korištenje Interneta. Razumijevanje teksta čitanjem mjereno je u osmom razredu osnovne škole na uzorku od 1254 učenika i u četvrtom razredu srednje škole na uzorku od 656 srednjoškolaca. Istraživanje je pokazalo da veći broj sati učenja engleskoga u školi ima pozitivan utjecaj na rezultate u vještini čitanja kod srednjoškolaca, ali ne i kod osnovnoškolaca. Ocjena iz engleskoga umjereno je povezana s rezultatom na testu čitanja. Učenje engleskoga izvan škole ima pozitivan utjecaj na rezultate u testu čitanja u osnovnim školama, dok taj utjecaj nije zamjetan u srednjim školama. Učenje drugih stranih jezika, a posebice njemačkoga, ima pozitivan utjecaj na vještinu čitanja kod svih ispitanika. Najzad, korištenje Interneta ima pozitivnu povezanost s vještinom čitanja kod učenika osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
Napomena
Rad je objavljen i na engleskome jeziku u istome broju na str. 160-172.
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0988 - Usvajanje engleskoga jezika od rane dobi: analiza učenikova međujezika (Mihaljević-Djigunović, Jelena, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Contents Pages in Education
- Educational Research Abstracts online