Pregled bibliografske jedinice broj: 306601
Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije
Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 119-127 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 306601 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Televizija u slobodnom vremenu djece i adolescenata: pedagoške implikacije
(Television in Children's and Adolescents' Leisure: Pedagogical Implications)
Autori
Citković, Sandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 119-127
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
televizija; slobodno vrijeme; djeca; adolescenti; medijska pismenost; medijski odgoj; pedagogija (masovnih) medija; prosocijalna ponašanja
(television; leisure; children; adolescents; media literacy; media education; (mass) media pedagogy; pro-social behaviors)
Sažetak
Prema mnogobrojnim inozemnim i rijetkim domaćim istraživanjima, gledanje televizije jedna je od najučestalijih aktivnosti u slobodnom vremenu djece i adolescenata, a time ujedno i jedan od najvažnijih čimbenika njihova funkcionalnog odgoja i obrazovanja. Rasprave o utjecaju televizije na vrijednosni sustav i ponašanje najčešća su tema istraživanja djece/adolescenata i televizije. Takva se istraživanja ponajviše bave negativnom stranom televizije (npr. nasilje, ovisnosti, seks, reklame) koja proizvodi štetne posljedice za djecu i adolescente (npr. pasivnost, agresija, nemoral, stereotipi, konzumerizam). Mnogo rjeđe istraživanja su usmjerena na moguće pozitivne aspekte gledanja televizijskih sadržaja (npr. razvoj empatije, učenje rješavanja konfliktnih situacija, kooperativnosti i poštovanja drugih). Svrha je ovoga rada upozoriti na moguće negativne i pozitivne učinke televizije u slobodnom vremenu djece i adolescenata te predstaviti neke od oblika djelovanja u funkciji umanjivanja negativnih i povećavanja pozitivnih učinaka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Sandra Car
(autor)