Pregled bibliografske jedinice broj: 306534
Učitelj - lučonoša humanih vrijednosti u suvremenoj školi
Učitelj - lučonoša humanih vrijednosti u suvremenoj školi // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 40-49 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 306534 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelj - lučonoša humanih vrijednosti u suvremenoj školi
(A Teacher - the Torchbearer of Human Values in Modern School)
Autori
Bartulović, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić V., Šoljan N. N., Hrvatić N. - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 40-49
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske - Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društvo; škola; uloga učitelja u suvremenoj školi; interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja; međuljudski odnosi; odnos učitelj-učenik; kompetencija učitelja; osobine ličnosti učitelja; sloboda; odgovornost; prosvjetna politika
(society; school; teacher role in modern school; interactional-comunicational educational aspect; interpersonal relations; teacher-student relation; teacher competence; teacher personality; freedom; responsibility; education policy)
Sažetak
Svakodnevno raste broj radova koji u središte pozornosti stavljaju ulogu škole u suvremenom društvu i ulogu učitelja kao glavnog nositelja aktivnosti u njoj. To je potpuno razumljivo ako u obzir uzmemo činjenicu da je svaka škola složen, poseban, osebujan organizam za sebe i kao takvu je treba uvažavati, ali je istovremeno i dio šireg, društvenog konteksta i ne može se iz njega izdvojiti, njezina se uloga treba transformirati u skladu s potrebama društva koje je u stalnoj mijeni, ponajviše zbog iznimno brzog tehnološkog napretka i procesa globalizacije čiji se utjecaj odražava u svim njegovim sferama. Tradicionalne društvene institucije, ponajprije obitelj, a zatim i škola, ne ostaju netaknute pred utjecajem tih procesa, njihovo se shvaćanje, uloga i mjesto koje zauzimaju na ljestvici društvenih vrijednosti također mijenjaju. U radu se promišlja ta promijenjena uloga učitelja u suvremenoj školi, u prvom redu iz interakcijsko-komunikacijske odgojne perspektive koja u središte stavlja međuljudski odnos između učitelja i učenika. Nastoje se odrediti osobine učitelja koje su nužne da bi taj odnos bio kvalitetan i produktivan, dok se s druge strane sagledavaju mogućnosti, uvjeti i ograničenja koje pred učitelja u njegovu radu stavlja prosvjetna politika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Marija Bartulović
(autor)