Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 306058

Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika


Fudurić, Branka
Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 306058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika
(Influence of research - schooling in nature science on knowledge and creativity of students)

Autori
Fudurić, Branka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2007

Stranica
142

Mentor
Delić, Antun

Ključne riječi
darovito dijete; istraživačka nastava; kreativnost; osnovna škola; prirodoslovno znanje
(gifted/talented child; research-schooling; creativity; elementary school; knowledge in science)

Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliki je utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na kreativnost i znanje učenika. Željela se ispitiati djelotvornost stjecanja prirodoslovnih znanja modelom istraživački usmjerene nastave, te koliko je eksperimentalna grupa koja je sudjelovala u istraživačkoj nastavi u mogućnosti više, bolje i kreativnije usvajati nastavne sadržaje od učenika kontrolne grupe koji nastavna znanja usvajaju isključivo u školskim klupama. Dio istraživanja koji provjerava učinkovitost istraživačke nastave na znajje iz ekologije i kreativnost učenika provedeno je u dvije gradske škole u Karlovcu: OŠ Dubovac je provodila eksperimentalni program istraživačke nastave, a u OŠ Grabrik se za to vrijeme odvijala klasična nastava. U obje škole je odabran jedan razredni odjel 3. razreda i dva razredna odjela 6. razreda za sudjelovanje u istraživanju. U ovom je dijelu istraživanja sudjelovalo 149 učenika. U dijelu istraživanja, koje ispituje razliku u znanju iz ekologije učenika gradskih i seoskih/prigradskih škola, ukupno je sudjelovalo 374 učenika 3. i 6. razreda. Znanje iz ekologije ispitano je pomoću inicijalnih i finalnih zadataka objektivnog tipa - ZOT za treće i šeste razrede. Ispitivanje kreativnosti provedeno je tehnikom Brainwriting. Učenici 3. i 6. razreda eksperimentalne i kontrolne skupine statistički se značajno razlikuju u kreativnosti. Učenici eksperimentalne skupine općenito produciraju veći broj ideja te veći broj kreativnih idejaod učenika iz kontrolne skupine. Prema tome, potvrđena je pretpostavka o učinkovitosti eksperimentalnog programa istraživačke nastave za razvijanje kreativnosti kod učenika. Učenici 3. i 6. razreda ekperimentalne i kontrolne skupine statistički se značajno ne razlikuju u znanju na početku istraživanja. Učenici 3. razreda eksperimentalne i kontrolne skupine statistički se značajno ne razliku u znanju iz ekologije na kraju istraživanja, dok se učenici 6. razreda eksperimentalne i kontrolne skupine statistički značajno razlikuju u znanju iz ekologije na kraju istraživanja u korist E grupe. Hipoteza o učinkovitosti eksperimentalnog programa istraživačke nastave za stjecanje znanja iz ekologije samo je djelomično potvrđena, tj. potvrđena na 6., no ne i na 3. razredima. Učenici 3. razreda iz gradskih i seoskih/prigradskih škola statistički se značajno razlikuju u znanju iz ekologije što je suprotno postavljenoj hipotezi. Učenici 3. razreda gradskih škola pokazali su veće znanje iz ekoloških sadržaja od učenika seoskih škola. učenici 6. razreda iz gradskih i seoskih/prigradskih škola statistički se značajno ne razlikuju u znanju iz ekologije što potvrđuje hipotezu istraživanja. Dakle, zaključak je da je pretpostavka o nepostojanju razlike u znanju između učenika gradskih i seoskih škola djelomično potvrđena, tj. potvrđena je na učenicima 6., no ne i na učenicima 3. razreda.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antun Delić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Fudurić, Branka
Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
Fudurić, B. (2007) 'Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika', magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Fuduri\'{c}, Branka}, year = {2007}, pages = {142}, keywords = {darovito dijete, istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, kreativnost, osnovna \v{s}kola, prirodoslovno znanje}, title = {Utjecaj istra\v{z}iva\v{c}ke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost u\v{c}enika}, keyword = {darovito dijete, istra\v{z}iva\v{c}ka nastava, kreativnost, osnovna \v{s}kola, prirodoslovno znanje}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Fuduri\'{c}, Branka}, year = {2007}, pages = {142}, keywords = {gifted/talented child, research-schooling, creativity, elementary school, knowledge in science}, title = {Influence of research - schooling in nature science on knowledge and creativity of students}, keyword = {gifted/talented child, research-schooling, creativity, elementary school, knowledge in science}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font