Pregled bibliografske jedinice broj: 306058
Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika
Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika, 2007., magistarski rad, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 306058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na znanje i kreativnost učenika
(Influence of research - schooling in nature science on knowledge and creativity of students)
Autori
Fudurić, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
12.07
Godina
2007
Stranica
142
Mentor
Delić, Antun
Ključne riječi
darovito dijete; istraživačka nastava; kreativnost; osnovna škola; prirodoslovno znanje
(gifted/talented child; research-schooling; creativity; elementary school; knowledge in science)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliki je utjecaj istraživačke nastave u prirodoslovlju na kreativnost i znanje učenika. Željela se ispitiati djelotvornost stjecanja prirodoslovnih znanja modelom istraživački usmjerene nastave, te koliko je eksperimentalna grupa koja je sudjelovala u istraživačkoj nastavi u mogućnosti više, bolje i kreativnije usvajati nastavne sadržaje od učenika kontrolne grupe koji nastavna znanja usvajaju isključivo u školskim klupama. Dio istraživanja koji provjerava učinkovitost istraživačke nastave na znajje iz ekologije i kreativnost učenika provedeno je u dvije gradske škole u Karlovcu: OŠ Dubovac je provodila eksperimentalni program istraživačke nastave, a u OŠ Grabrik se za to vrijeme odvijala klasična nastava. U obje škole je odabran jedan razredni odjel 3. razreda i dva razredna odjela 6. razreda za sudjelovanje u istraživanju. U ovom je dijelu istraživanja sudjelovalo 149 učenika. U dijelu istraživanja, koje ispituje razliku u znanju iz ekologije učenika gradskih i seoskih/prigradskih škola, ukupno je sudjelovalo 374 učenika 3. i 6. razreda. Znanje iz ekologije ispitano je pomoću inicijalnih i finalnih zadataka objektivnog tipa - ZOT za treće i šeste razrede. Ispitivanje kreativnosti provedeno je tehnikom Brainwriting. Učenici 3. i 6. razreda eksperimentalne i kontrolne skupine statistički se značajno razlikuju u kreativnosti. Učenici eksperimentalne skupine općenito produciraju veći broj ideja te veći broj kreativnih idejaod učenika iz kontrolne skupine. Prema tome, potvrđena je pretpostavka o učinkovitosti eksperimentalnog programa istraživačke nastave za razvijanje kreativnosti kod učenika. Učenici 3. i 6. razreda ekperimentalne i kontrolne skupine statistički se značajno ne razlikuju u znanju na početku istraživanja. Učenici 3. razreda eksperimentalne i kontrolne skupine statistički se značajno ne razliku u znanju iz ekologije na kraju istraživanja, dok se učenici 6. razreda eksperimentalne i kontrolne skupine statistički značajno razlikuju u znanju iz ekologije na kraju istraživanja u korist E grupe. Hipoteza o učinkovitosti eksperimentalnog programa istraživačke nastave za stjecanje znanja iz ekologije samo je djelomično potvrđena, tj. potvrđena na 6., no ne i na 3. razredima. Učenici 3. razreda iz gradskih i seoskih/prigradskih škola statistički se značajno razlikuju u znanju iz ekologije što je suprotno postavljenoj hipotezi. Učenici 3. razreda gradskih škola pokazali su veće znanje iz ekoloških sadržaja od učenika seoskih škola. učenici 6. razreda iz gradskih i seoskih/prigradskih škola statistički se značajno ne razlikuju u znanju iz ekologije što potvrđuje hipotezu istraživanja. Dakle, zaključak je da je pretpostavka o nepostojanju razlike u znanju između učenika gradskih i seoskih škola djelomično potvrđena, tj. potvrđena je na učenicima 6., no ne i na učenicima 3. razreda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija