Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 306007

Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku?


Ivšac, Jasmina; Cepanec, Maja; Lulić, Sonja; Šimleša, Sanja
Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skup = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2007. str. 110-110 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 306007 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku?
(What do communication disorders reveal about social cognition and language?)

Autori
Ivšac, Jasmina ; Cepanec, Maja ; Lulić, Sonja ; Šimleša, Sanja

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skup = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina - Zagreb, 2007, 110-110

ISBN
978-953-6418-58-9

Skup
7. međunarodni znanstveni skup Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 14.06.2007. - 16.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
komunikacijski poremećaji; socijalna kognicija; jezik
(communication disorders; social cognition; language)

Sažetak
U skupini djece koja ne dostižu miljokaze u komunikaciji i jeziku postoji mnoštvo razvojnih profila različitoga porijekla. Dugogodišnje kliničko iskustvo i prikupljanje podataka unutar Kabineta za ranu komunikaciju je pokazalo da opsežna procjena kognitivnih, komunikacijskih i jezičnih sposobnosti otkriva složeni niz uzroka samih poremećaja. Kabinet za ranu komunikaciju je usmjeren na psihološku i logopedsku procjenu djece rane predškolske dobi s komunikacijskim ili jezičnim kašnjenjima/poremećajima. Na temelju dugogodišnjeg prikupljanja podataka o djeci (n=400) koja su prošla kroz Kabinet za ranu komunikaciju, raščlanjeni su njihovi predjezični i jezični parametri u skladu s dijagnostičkim kategorijama (poremećaji autističnog spektra, pragmatički jezični poremećaj, jezično kašnjenje/poremećaj). Glavne okosnice istraživanja su vještine združene pažnje, intencionalnost, socijalna odgovorljivost i jezično razumijevanje. Dio raščlambe podataka se odnosi na opis graničnih slučajeva te uvrđivanje njihove pripadnosti pojedinoj dijagnostičkoj kategoriji uz pomoć obilježja socijalne kognicije. Mogući medicinski i okolinski čimbenici su također uzeti u obzir. Dobiveni rezultati potvrđuju da su obilježja socijalne kognicije povezana s manifestacijama komunikacijskih i razvojnih jezičnih poremećaja. Najprije, teškoće na području socijalne interakcije i slabije razumijeavnje intencija drugih ljudi su jedni od glavnih čimbenika koji se vežu uz poremećaje autističnoga spektra. Nadalje, djeca s pragmatičkim jezilnim poremećajem ne zadovoljavaju kriterije za autizam, ali ispoljavaju određene probleme u aspektu socijalne kognicije. Zbog njihovih teškoća u uporabi i strukturi jezika, velika se pozornost pridaje finim razlikama između pragmatičkih teškoća i autizma. Postoji i skupina djece koja nemaju zajednička obilježja s navedenim poremećajima, ali ipak u ranome razdoblju imaju usporeni tijek razvoja socijalne kognicije. Pojedini autori dovode u vezu rana obilježja socijalne kognicije i posebne jezične teškoće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Ivšac, Jasmina; Cepanec, Maja; Lulić, Sonja; Šimleša, Sanja
Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku? // Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skup = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference / Ferić-Šlehan, Martina ; Kranželić, Valentina ; Stošić, Jasmina (ur.).
Zagreb, 2007. str. 110-110 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Ivšac, J., Cepanec, M., Lulić, S. & Šimleša, S. (2007) Što nam komunikacijski poremećaji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku?. U: Ferić-Šlehan, M., Kranželić, V. & Stošić, J. (ur.)Istraživanja u edukacijsko-rehabilitacijskim znanostima : knjiga sažetaka sa 7. međunarodnog znanstvenog skup = Research in educational and rehabilitation science : book of abstracts of the 7th international scientific conference.
@article{article, author = {Iv\v{s}ac, Jasmina and Cepanec, Maja and Luli\'{c}, Sonja and \v{S}imle\v{s}a, Sanja}, year = {2007}, pages = {110-110}, keywords = {komunikacijski poreme\'{c}aji, socijalna kognicija, jezik}, isbn = {978-953-6418-58-9}, title = {\v{S}to nam komunikacijski poreme\'{c}aji otkrivaju o socijalnoj kogniciji i jeziku?}, keyword = {komunikacijski poreme\'{c}aji, socijalna kognicija, jezik}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Iv\v{s}ac, Jasmina and Cepanec, Maja and Luli\'{c}, Sonja and \v{S}imle\v{s}a, Sanja}, year = {2007}, pages = {110-110}, keywords = {communication disorders, social cognition, language}, isbn = {978-953-6418-58-9}, title = {What do communication disorders reveal about social cognition and language?}, keyword = {communication disorders, social cognition, language}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font