Pregled bibliografske jedinice broj: 305190
Razumijevanje osnovnih principa zbrajanja kod vrtićke djece
Razumijevanje osnovnih principa zbrajanja kod vrtićke djece, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 305190 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje osnovnih principa zbrajanja kod vrtićke djece
(Kindergardeners' understending of basic addition principles)
Autori
Lucić, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
02.07
Godina
2007
Stranica
25
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
principi zbrajanja; vrtićka djeca; model Resnickove
(addition principles; kindergardeners; Resnick's model)
Sažetak
Cilj provedenog istraživanja bio je ispitati razumijevanje osnovnih principa zbrajanja, principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnosti, kod vrtićke djece uz uporabu konkretnih objekata. U istraživanju su sudjelovale dvije dobne skupine djece, etverogodišnjaci i petogodišnjaci. Korištene su tri vrste zadataka kojima su ispitivani osnovni principi zbrajanja. Pretpostavili smo da e djeca biti uspješnija u zadacima komutativnosti u odnosu na zadatke aditivnosti i asocijativnosti, te da će četverogodišnjaci biti jednako uspješni kao i petogodišnjaci u zadacima komutativnosti, ali da će petogodišnjaci biti statistički značajno bolji u zadacima aditivnosti i asocijativnosti. Nije pronađena razlika u razumijevanju principa aditivnosti, komutativnosti i asocijativnost kod vrtićke djece. Također nije pronađena razlika između četverogodišnjaka i petogodišnjaka u razumijevanju principa aditivnosti, principa komutativnosti i principa asocijativnosti. Rezultati su u skladu sa stajalištem Resnickove (1991) koja smatra da se razumijevanje principa zbrajanja ne razvija odvojeno te da djeca mogu razmišljati o odnosima među objektima bez da znaju njihove točne količine. Pronađena je visoka uspješnost rješavanja zadataka za sva tri principa zbrajanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Vlahović-Štetić
(mentor)