Pregled bibliografske jedinice broj: 305189
Razvoj dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka
Razvoj dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka, 2007., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 305189 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj dječjeg rješavanja problemskih matematičkih zadataka
(Development of children's mathematical word problems solving)
Autori
Rickert, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
19.06
Godina
2007
Stranica
28
Mentor
Vlahović-Štetić, Vesna
Ključne riječi
problemski matematički zadaci; Reusserov SPR model
(mathematical word problems; Reusser's SPS model)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je bio na temelju postavki Reusserovog SPR modela provjeriti uspješnost djece u rješavanju problemskih matematičkih zadataka u funkciji razvoja, vrste zadatka i situacijskog konteksta. U istraživanju je sudjelovao 71 učenik, a ispitanici su u prvoj vremenskoj točki mjerenja (2004.) pohađali drugi razred osnovne škole, dok su u drugoj točki mjerenja (2005.) pohađali treći razred. Korištene su dvije vrste problemskih matematičkih zadataka: zadaci promjene i zadaci usporedbe. Svako dijete je u pojedinoj točki mjerenja ispitano dva puta, jednom zadacima neutralnog konteksta, a zatim zadacima smislenijeg konteksta. Provedena je složena analiza varijance za zavisne rezultate. Značajnim su se pokazali glavni efekt vremenske točke mjerenja, te interakcija vrste zadatka i konteksta. Tako se uradak učenika u problemskim matematičkim zadacima prilikom ispitivanja 2005. godine pokazao značajno boljim od njihova uratka prilikom ispitivanja godinu dana ranije. Osim toga, pokazalo se da su djeci zadaci usporedbe neutralnog konteksta značajno teži od zadataka promjene neutralnog konteksta, dok se u smislenijem kontekstu takve razlike nisu pojavile. Zaključno, možemo reći da nismo uspjeli potvrditi Reusserovu temeljnu pretpostavku da će smisleniji kontekst olakšati rješavanje problemskih matematičkih zadataka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301676-1357 - Psihološki faktori učenja matematike: uradak, strategije, motivacija i stavovi (Vlahović-Štetić, Vesna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vesna Vlahović-Štetić
(mentor)