Pregled bibliografske jedinice broj: 304870
Roditeljski odgojni postupci i dječje socijalno ponašanje
Roditeljski odgojni postupci i dječje socijalno ponašanje, 2007., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 304870 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljski odgojni postupci i dječje socijalno ponašanje
(Parenting practices and child social behaviour)
Autori
Letica, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
06.06
Godina
2007
Stranica
55
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
roditeljski odgojni postupci; disciplina; njega; razvojna očekivanja; socijalna ponašanja; socijalne vještine; agresivnost; prosocijalno ponašanje; anksioznost; samokontrola; odnosi s vršnjacima
(parenting practices; discipline; nurturing; developmental expectations; social behaviour; social skills; disruptive behaviour; prosocial behavior; anxious behaviour; self-control; peer relations)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi odnos roditeljskog ponašanja-discipline i njege te razvojnih očekivanja roditelja od djeteta sa dječjim socijalnim ponašanjima (agresivnim, prosocijalnim, anksioznim) i dječjim socijalnim vještinama (samokontrolom i odnosima s vršnjacima). U istraživanju je sudjelovalo 240 majki djece starijih vrtićkih grupa zagrebačkog DV „ Vrapče“ i velikogoričkog DV „ Ciciban“ . Prosječna dob majki u vrijeme istraživanja bila je 35, a prosječna dob njihove djece 6 godina i 2 mjeseca. Za mjerenje roditeljskih odgojnih postupaka- discipline i njege te razvojnih očekivanja roditelja od djeteta primijenjen je Upitnik roditeljskog ponašanja (Fox, 1994). Za mjerenje dječjeg socijalnog ponašanja- agresivnog, prosocijalnog i anksioznog primijenjen je Upitnik socijalnog ponašanja (Tremblay i sur., 1992), dok je za mjerenje dječjih socijalnih vještina- samokontrole i odnosa s vršnjacima korišten Upitnik socijalnih vještina (Brajša-Žganec i Stankijević, 2006). Rezultati istraživanja pokazuju da su dječaci agresivniji od djevojčica, a djevojčice imaju višu samokontrolu od dječaka. Spolne razlike nisu pronađene za prosocijalno i anksiozno ponašanje te za odnose s vršnjacima. Prvorođena djeca su agresivnija, anksioznija, imaju nižu samokontrolu te lošije odnose s vršnjacima od kasnije rođene djece. Prvorođena i kasnije rođena djeca ne razlikuju se u prosocijalnom ponašanju. Roditeljska disciplina koja uključuje verbalno i fizičko kažnjavanje najbolji je prediktor dječjeg agresivnog ponašanja i samokontrole kako za ukupni uzorak tako i posebno za uzorak djevojčica i dječaka. Prosocijalno ponašanje najbolje predviđa njega roditelja, a samokontrolu najbolje predviđa redoslijed rođenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)