Pregled bibliografske jedinice broj: 304861
Povezanost školskog stresa, doživljaja nekompetentnosti i lokusa kontrole sa suicidalnošću kod adolescenata
Povezanost školskog stresa, doživljaja nekompetentnosti i lokusa kontrole sa suicidalnošću kod adolescenata, 2007., diplomski rad, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 304861 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost školskog stresa, doživljaja nekompetentnosti i lokusa kontrole sa suicidalnošću kod adolescenata
(The relationship between school stress, incompetence, locus of control and suicidality in adolescence)
Autori
Subotić, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
19.03
Godina
2007
Stranica
57
Mentor
Brajša-Žganec, Andreja
Ključne riječi
samoubojstvo; suicid; suicidalnost; autodestruktivnost; kolus kontrole; nekompetentnost; školski stres; adolescenti
(suicide; suicidality; autodestructiveness; locus of control; incompetence; school stress; adolescents)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je provjeriti neke postavke koncepta suicida kao procesa, u okviru istoimene teorije Keesa van Heeringena, na uzorku od 190 ispitanika XVI jezične gimnazije u Zagrebu. Prvim problemom istraživanja željelo se ispitati razlike po spolu na skali autodestruktivnosti i njenim subskalama. Prema normama skale pretpostavilo se da neće postojati spolne razlike u ukupnom rezultatu te da bi se trebale pojaviti razlike na nekim subskalama. Osim toga, ispitivala se i povezanost školskog stresa, lokusa kontrole i doživljaja nekompetentnosti sa suicidalnošću, gdje se očekivalo da postoji povezanost sva tri prediktora sa suicidalnošću. Zbog važnosti utjecaja školskog postignuća na suicidalnost ispitano je postoji li povezanost suicidalnosti i školskog postignuća. Uz to, provjeravan je i odnos socioekonomskog statusa sa suicidalnošću, jer se socioekonomski status u literaturi navodi kao jedan od rizičnih faktora za razvoj suicidalnosti. Rezultati dobiveni u ovom istraživanju potvrdili su nepostojanje spolnih razlika na ukopnoj skali suicidalnosti. Pronađene su razlike samo na skali agresivnosti, dok autor (Dautović) navodi razlike u spolu na još nekim subskalama. U skladu s očekivanjima, potvrđena je povezanost školskog stresa, lokusa kontrole i doživljaja nekompetentnosti sa suicidalnošću. Što se tiče povezanosti suicidalnosti i školskog postignuća, suprotno očekivanim pretpostavkama, na našem uzorku nije se pokazala povezanost. Također, suprotno pretpostavkama, nije utvrđen ni odnos socioekonomskog statusa i suicidalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Andreja Brajša-Žganec
(mentor)