Pregled bibliografske jedinice broj: 304832
Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja
Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja // Društvena istraživanja, 16 (2007), 3; 477-496 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 304832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socioemocionalni razvoj u predškolskoj dobi: povezanost razumijevanja emocija i prosocijalnog ponašanja
(Socio-emotional development in pre-school children: a relationship between understanding emotions and prosocial behaviour)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Slunjski, Edita
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 16
(2007), 3;
477-496
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
primarne emocije; prepoznavanje emocija; opisivanje emocija; prosocijalno ponašanje; djeca predškolske dobi
(primary emotions; recognising emotions; describing emotions; prosocial behaviour; preschool children)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja je utvrditi doprinos prepoznavanja i opisivanja emocija objašnjenju dječjeg prosocijalnog ponašanja kao i utvrditi u kolikoj mjeri djeca predškolske dobi mogu prepoznati i opisati primarne emocije, razumjeti kako se dijete osjeća na temelju facijalne ekspresije. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da djeca u predškolsko doba u najvećoj mjeri prepoznaju i opisuju emociju tuge, a zatim radosti i ljutnje. Što su djeca starija u većem broju prepoznaju i opisuju četiri osnovne emocije, pri čemu najmanje prepoznaju i točno opisuju strah na temelju fotografija izraza lica. U dobi od tri godine pa sve do škole, što su djeca starija češće se prosocijalno ponašaju, pri čemu se djevojčice ponašaju više prosocijalno u odnosu na dječake. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza pokazali su da se prosocijalno ponašanje samo djece starije vrtičke dobi može objasniti dječjom sposobnosti razumijevanja emocija, prepoznavanja i opisivanja primarnih emocija i to ovisno o spolu. Dječaci starije vrtičke dobi koji bolje razumiju primarne emocije ponašaju se više prosocijalno, dok ta povezanost za djevojčice nije dobivena.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
194-1941558-1527 - Odrednice roditeljstva, obiteljski odnosi i psihosocijalna dobrobit djece (Raboteg-Šarić, Zora, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus