Pregled bibliografske jedinice broj: 304176
Privremeni rasponski sklop (provozorij) za tramvajski kolosijek na Kvaternikovom trgu
Privremeni rasponski sklop (provozorij) za tramvajski kolosijek na Kvaternikovom trgu, 2007. (ostalo).
CROSBI ID: 304176 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Privremeni rasponski sklop (provozorij) za tramvajski kolosijek na Kvaternikovom trgu
(Tram track provisional bridge on Kvaternik Square)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Bartoš, Dalibor
Izvornik
Sveučilište u Zagrebu, Građevinski fakultet
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo
Godina
2007
Ključne riječi
Tramvajski kolosijek; privremeni rasoponski sklop-provizorij
(tram track;)
Sažetak
Za potrebe izgradnje pothodnika u Maksimirskoj ulici izrađen je Izvedbeni projekt privremenog rasponskog sklopa (provizorija) za tramvajski kolosijek kako bi se tramvajski promet mogao nesmetano odvijati usporedno sa radovima na izgradnji pješačkog pothodnika. Kako je upotreba ovakvih konstrukcija kratkotrajna (tjedan, mjesec ili koja godina) za njih se ne primjenjuju svi zahtjevi koji vrijede za trajne mostove. Ovakve konstrukcije su pod stalnom stručnim i čuvarskim nadzorom, a tračnička vozila po njima voze usporenom vožnjom. U tu svrhu zamišljena je nosiva čelična gredna konstrukcija tramvajskog provizorija temeljena na pilotima kako bi se osigurala stabilnost građevne jame te prenošenje opterećenja od provizorija u tlo. Raspon samog provizorija (od ležaja do ležaja) iznosi 9, 35 m, dok je duljina konstrukcije 11.05 m. Glavni nosači konstrukcije su dva čelična profila HEB 400 (IPB 400), a sekundarni nosači su HEB 220 (IPB 220). Vjetrovni spreg izrađen je od profila L 60×60×8 mm spojen na sekundarne nosače preko ploča debljine 10 mm i vijaka M 16. Glavni nosači nalaze se na razmaku 2.7 m što je ujedno i raspon sekundarnih nosača. Sekundarni nosači nalaze se na razmaku od 85 cm. Mjerodavno opterećenje tramvaja uzeto je za tip tramvaja TMK-101 čiji je osovinski razmak 3.2 m, a osovinsko opterećenje 112 kN/osovina. Opterećenje od vjetra proračunato je prema ENV 1991-2-4 sa Vref za područje grada Zagreba 22 m/s te qref = 0.303 kN/m2. Zbog velikih temperaturnih oscilacija u ljetnim vremenima (noć-dan) predviđeno je dilatiranje konstrukcije gornjeg ustroja kolosijeka, koja se nalazi na provizoriju, od ostatka kolosiječne konstrukcije. Prije puštanja prometovanja tramvaja preko ugrađenog rasponskog sklopa, izvršeno je pokusno opterećenje. Postupak ispitivanja proveden je prema HRN U.M1.046 (1984), a kao opterećenje pri ispitivanju korišten je tramvaj TMK-101, čija je shema opterećenja kao mjerodavna korištena i u proračunu konstrukcije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb
Profili:
Stjepan Lakušić
(autor)