Pregled bibliografske jedinice broj: 304022
Hrvatska recepcija Kola Arthura Schnitzlera u kontekstu međunarodne recepcije
Hrvatska recepcija Kola Arthura Schnitzlera u kontekstu međunarodne recepcije // Krležini dani u Osijeku 2005. Tijelo, riječ i prostor u hrvatskoj drami i kazalištu. / Hećimović, Branko (ur.).
Zagreb : Osijek: Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006. str. 100-122 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 304022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Hrvatska recepcija Kola Arthura Schnitzlera u kontekstu međunarodne recepcije
(The Croatian Reception of Reigen by Arthur Schnitzler in the Context of International Reception)
Autori
Uvanović, Željko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Krležini dani u Osijeku 2005. Tijelo, riječ i prostor u hrvatskoj drami i kazalištu.
/ Hećimović, Branko - Zagreb : Osijek : Zavod za povijest hrvatske književnosti, kazališta i glazbe HAZU, Odsjek za povijest hrvatskog kazališta ; Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku ; Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2006, 100-122
ISBN
953-154-748-3
Skup
Krležini dani u Osijeku 2005. Tijelo, riječ i prostor u hrvatskoj drami i kazalištu.
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 05.12.2005. - 09.12.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
recepcija Schnitzlerovog Kola u Hrvatskoj; međunarodna recepcija Schnitzlerova Kola; tijelo i seks u kazališnoj izvedbi
(Croatian reception of Schnitzler's Reigen; international reception of Schnitzler's Reigen; body and sex in theatre performance)
Sažetak
U usporedbi s međunarodnom recepcijom Schnitzlerova izvornika, hvratska je recepcija zapravo stidljiva i nedostatna, bez šarmantne i agilne izvedbe, bez inscenacijske hrabrosti. Ne možemo biti zadovoljni niti Kušanovim Balvanskim kolom, koja je neuspješna kreativna varijacija Schnitzlerovog Kola. Konačno, recepcija recepcije (The Blue Room Davida Harea) uspjela je uglavnom u zagrebačkoj Maloj sceni. Za Kolo, a još više za The Blue Room, može vrijediti opaska da je sam jezik drame dovoljno seksualiziran, pa je stoga svako pretjerivanje u izvedbi kontraproduktivno. Nakon stotinu izvedbi Hareove adaptacije The Blue Room, postavlja se pitanje zašto ni jedan redatelj i ni jedno kazalište nije posegnulo za Schnitzlerovim izvornikom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA