Pregled bibliografske jedinice broj: 303924
Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu
Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa. / Bacalja, R. (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007. str. 11-24 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 303924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu
(Is our writing appropriate?)
Autori
Lenček, Mirjana ; Ivšac, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa.
/ Bacalja, R. - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007, 11-24
Skup
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju
Mjesto i datum
Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 20.05.2005. - 21.05.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
čitanje i pisanje; greške; specifične greške; uredni razvoj; školska dob
(literacy; errors; specific errors; common development; school period)
Sažetak
Određenje pismenosti može se sagledavati s dvije točke: u sklopu jedinstvenih definicija, pri čemu se složenost pojma podređuje kriteriju zajedničkoga, i u sklopu definicija koje govore o različitim vrstama pismenosti (npr. informatičke, matematičke, glazbene i slično) i u kojima osobitosti dobivaju prednost nad zajedničkim. Pisanje se, kao oblik komunikacije, u smislu trajnoga i prenosivoga koda, mora odvijati prema pravilima sustava jezika i pisma. Greške koje se pritom čine, važan su parametar za utvrđivanje ne samo stupnja pismenosti već i mogućih teškoća i poremećaja u pisanju. Obilježja teškoća/poremećaja definira niz odrednica, pri čemu odnos slovo-glas svakako pripada među najbitnije. Taj se odnos, u sustavu hrvatskoga i hrvatske latinice, definiran pretežno kao 1:1, razlikuje od većine rasprostranjenih jezika i pisama. Stoga je upravo zbog te, ali i drugih osobitosti, neophodno istražiti vrste i tipove grešaka koje se javljaju u čitanju i pisanju. Svrha je ovoga istraživanja dobiti podatke o najučestalijim greškama, greškama osobitima za dob, te eventualno o specifičnim greškama, ukoliko se one javljaju u slučajevima disleksije/disgrafije u hvatskome. Kako je pisanje vrlo važna komponenta školskoga rada i domaćih uradaka, prvenstveno u ranim počecima školovanja, nastojat ćemo izdvojiti i karakteristike relevantne za procjenu obilježja pisanja. Izdvojene kategorije grešaka i opisa rukopisa osnove su logopedskoga rada u procjeni i dijagnostici poremećaja pisanja: Njihovo poznavanje može bitno pomoći u razvijanju pismenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb