Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 303924

Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu


Lenček, Mirjana; Ivšac, Jasmina
Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa. / Bacalja, R. (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007. str. 11-24 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 303924 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu
(Is our writing appropriate?)

Autori
Lenček, Mirjana ; Ivšac, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa. / Bacalja, R. - Zadar : Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007, 11-24

Skup
Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju

Mjesto i datum
Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska, 20.05.2005. - 21.05.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
čitanje i pisanje; greške; specifične greške; uredni razvoj; školska dob
(literacy; errors; specific errors; common development; school period)

Sažetak
Određenje pismenosti može se sagledavati s dvije točke: u sklopu jedinstvenih definicija, pri čemu se složenost pojma podređuje kriteriju zajedničkoga, i u sklopu definicija koje govore o različitim vrstama pismenosti (npr. informatičke, matematičke, glazbene i slično) i u kojima osobitosti dobivaju prednost nad zajedničkim. Pisanje se, kao oblik komunikacije, u smislu trajnoga i prenosivoga koda, mora odvijati prema pravilima sustava jezika i pisma. Greške koje se pritom čine, važan su parametar za utvrđivanje ne samo stupnja pismenosti već i mogućih teškoća i poremećaja u pisanju. Obilježja teškoća/poremećaja definira niz odrednica, pri čemu odnos slovo-glas svakako pripada među najbitnije. Taj se odnos, u sustavu hrvatskoga i hrvatske latinice, definiran pretežno kao 1:1, razlikuje od većine rasprostranjenih jezika i pisama. Stoga je upravo zbog te, ali i drugih osobitosti, neophodno istražiti vrste i tipove grešaka koje se javljaju u čitanju i pisanju. Svrha je ovoga istraživanja dobiti podatke o najučestalijim greškama, greškama osobitima za dob, te eventualno o specifičnim greškama, ukoliko se one javljaju u slučajevima disleksije/disgrafije u hvatskome. Kako je pisanje vrlo važna komponenta školskoga rada i domaćih uradaka, prvenstveno u ranim počecima školovanja, nastojat ćemo izdvojiti i karakteristike relevantne za procjenu obilježja pisanja. Izdvojene kategorije grešaka i opisa rukopisa osnove su logopedskoga rada u procjeni i dijagnostici poremećaja pisanja: Njihovo poznavanje može bitno pomoći u razvijanju pismenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Ivšac, Jasmina
Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu // Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa. / Bacalja, R. (ur.).
Zadar: Stručni odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja predškolske djece Sveučilišta u Zadru, 2007. str. 11-24 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Lenček, M. & Ivšac, J. (2007) Pišemo li dobro? O pogreškama i rukopisu. U: Bacalja, R. (ur.)Prema novom kurikulumu u odgoju i obrazovanju. Zbornik radova s međunarodnoga znanstveno-stručnog skupa..
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Iv\v{s}ac, Jasmina}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2007}, pages = {11-24}, keywords = {\v{c}itanje i pisanje, gre\v{s}ke, specifi\v{c}ne gre\v{s}ke, uredni razvoj, \v{s}kolska dob}, title = {Pi\v{s}emo li dobro? O pogre\v{s}kama i rukopisu}, keyword = {\v{c}itanje i pisanje, gre\v{s}ke, specifi\v{c}ne gre\v{s}ke, uredni razvoj, \v{s}kolska dob}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Iv\v{s}ac, Jasmina}, editor = {Bacalja, R.}, year = {2007}, pages = {11-24}, keywords = {literacy, errors, specific errors, common development, school period}, title = {Is our writing appropriate?}, keyword = {literacy, errors, specific errors, common development, school period}, publisher = {Stru\v{c}ni odjel za izobrazbu u\v{c}itelja i odgojitelja pred\v{s}kolske djece Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zadru}, publisherplace = {Benkovac, Hrvatska; Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font