Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 302752

Od kurikuluma do obrazovnih standarda


Palekčić, Marko
Od kurikuluma do obrazovnih standarda // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 35-101


CROSBI ID: 302752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Od kurikuluma do obrazovnih standarda
(From curriculum to educational standards)

Autori
Palekčić, Marko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura

Urednik/ci
Previšić, Vlatko

Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga

Grad
Zagreb

Godina
2007

Raspon stranica
35-101

ISBN
978-953-0-61910-4

Ključne riječi
curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja, kompetencije nastavnika
(curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences)

Sažetak
Rad se sastoji od dva dijela: Od kurikuluma do obrazovnih standarda i obrazovni standardi i kvaliteta nastave ili: o utjecaju kvalitete nastave na postignuća učenika. U prvom dijelu autor prezentira bitne momente povijesnog razvoja od revizija kurikuluma do pojave obrazovnih standarda. Kritičkoj analizi podvrgnuti su kako teorija Nastavnog plana (Erich Wenigier) tako i revizije kurikuluma (Saul Robinsohn). Autor posebice ukazuje na bitne sličnosti ali i razlike u upravljanju i kontroli učinkovitosti obrazovnog sustava putem revizije kurikuluma, odnosno uvođenjem obrazovnih standarda. U drugom dijelu rada autor pokazuje koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika (teorijsko-spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih istraživanja. Rezultati metaanalize dokazuju, pored ostalog, da je značajan utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance). Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Od kurikuluma do obrazovnih standarda // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 35-101
Palekčić, M. (2007) Od kurikuluma do obrazovnih standarda. U: Previšić, V. (ur.) Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura. Zagreb, Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, str. 35-101.
@inbook{inbook, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, editor = {Previ\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2007}, pages = {35-101}, keywords = {curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignu\'{c}a u\v{c}enika, empirijska istra\v{z}ivanja, kompetencije nastavnika}, isbn = {978-953-0-61910-4}, title = {Od kurikuluma do obrazovnih standarda}, keyword = {curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignu\'{c}a u\v{c}enika, empirijska istra\v{z}ivanja, kompetencije nastavnika}, publisher = {Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; \v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, editor = {Previ\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2007}, pages = {35-101}, keywords = {curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences}, isbn = {978-953-0-61910-4}, title = {From curriculum to educational standards}, keyword = {curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences}, publisher = {Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu ; \v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font