Pregled bibliografske jedinice broj: 302752
Od kurikuluma do obrazovnih standarda
Od kurikuluma do obrazovnih standarda // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 35-101
CROSBI ID: 302752 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Od kurikuluma do obrazovnih standarda
(From curriculum to educational standards)
Autori
Palekčić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura
Urednik/ci
Previšić, Vlatko
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
35-101
ISBN
978-953-0-61910-4
Ključne riječi
curriculum, revizije curriculma, od curriculuma do obrazovnih standarda, obrazovni standardi, kvaliteta nastave i postignuća učenika, empirijska istraživanja, kompetencije nastavnika
(curriculum, curriculum revisions, educational standards, the quality of teaching and students' achievements, empirical research, teacher competences)
Sažetak
Rad se sastoji od dva dijela: Od kurikuluma do obrazovnih standarda i obrazovni standardi i kvaliteta nastave ili: o utjecaju kvalitete nastave na postignuća učenika. U prvom dijelu autor prezentira bitne momente povijesnog razvoja od revizija kurikuluma do pojave obrazovnih standarda. Kritičkoj analizi podvrgnuti su kako teorija Nastavnog plana (Erich Wenigier) tako i revizije kurikuluma (Saul Robinsohn). Autor posebice ukazuje na bitne sličnosti ali i razlike u upravljanju i kontroli učinkovitosti obrazovnog sustava putem revizije kurikuluma, odnosno uvođenjem obrazovnih standarda. U drugom dijelu rada autor pokazuje koliki je stvarni utjecaj kvalitete nastave na postignuća učenika (teorijsko-spoznajnom) meta-analizom empirijskih longitudinalnih istraživanja. Rezultati metaanalize dokazuju, pored ostalog, da je značajan utjecaj kvalitete izravne nastave na postignuća učenika (kompetencijama nastavnika se objašnjava 78% varijance). Prezentirani rezultati empirijskih istraživanja podvrgnuti su kritičkoj pedagogijskoj valorizaciji uz istovremeno ukazivanje na njihovu nastavno-praktičnu relevantnost. Buduća istraživanja trebaju integrirati pozivni (opće-didaktički) i disciplinarno-spoznajni (empirijska istraživanja) pristup u istraživanju utjecaja kvalitete nastave na postignuća učenika. Spoznaje dobivene na ovaj način treba uključiti u širu pedagogijsku perspektivu iz koje se mogu primjerenije procjenjivati pokušaji reformiranja obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA