Pregled bibliografske jedinice broj: 302743
Kurikulum suvremene škole
Kurikulum suvremene škole // Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura / Previšić, Vlatko (ur.).
Zagreb: Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga, 2007. str. 217-265
CROSBI ID: 302743 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum suvremene škole
(Contemporary school curriculum)
Autori
Jurić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Kurikulum: teorije-metodologija-sadržaj-struktura
Urednik/ci
Previšić, Vlatko
Izdavač
Zavod za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu ; Školska knjiga
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
217-265
ISBN
978-953-0-61910-4
Ključne riječi
kurikulum, lokalni kurikulum, kurikulum i funkcije škole, okvirni plan, planiranje razvoja škole, provedba plana i kurikuluma, djelomična autonomija škole, školski timovi, razvoj i kvalitet škole, otvorenost škole, evaluacija
(curriculum, local curriculum, curriculum and school functions, overall plan, school development planning, plan and curriculum implementation, partial school authonomy, school teams, school development and quality, school openness, evaluation)
Sažetak
Svrha je ovoga rada odrediti dimenzije kurikuluma škole kao temeljnog dokumenta kojim se predviđa rad, način djelovanja i evaluiranje učinaka sveukupnog školskog života na učenike i učitelje/nastavnike. Zakonski okviri nalaze se ponekad u konfliktu s razvojem i autonomijom škole iako to nije neizbježno ali se pojavljuje često kao posljedica dirigiranog utjecaja zakona i uredaba i na onim mjestima i područjima na kojima to nije potrebno. Unutarnji potencijali škole sputavaju se u spomenutom odnosu zakona i uredbi spram obrazovnih institucija, a istodobno se otežava izražavanje odgovornosti za kvalitet i razvoj. Pojašnjenje razloga za kvalitetniji kurikulum škole dovodi se u vezu s njenom učinkovitošću ka zadovoljenju potreba učenika, roditelja i učitelja/nastavnika. Zbog toga se u ovom radu kurikulum škole dovodi u vezu s funkcijama škole, tendencijama njenog optimalnog razvoja, autonomijom škole i poželjnim organizacijskim modelima na osnovi razvojnog kurikuluma. Evaluacija se razmatra kao vrednovanje neke djelatnosti i učinaka zbog čega se sustavno prikupljaju, analiziraju i ocjenjuju informacije o školskom radu, odnosno, kao nastojanje za razumijevanjem kvalitete škole, s namjerom njena daljnjeg razvoja. Nadalje, izdvajaju se bitna područja evaluacije (nastava, ustrojstvo škole, kvalifikacija djelatnika, školsko ozračje i slično). Temeljna garnitura samoevaluacije sastoji se od opisivanja, razrade, postavljanja cilja, sustava KIS (kategorije, indikatori, standardi), izrade instrumenata, primjene, postupanja. Objašnjeno je da se evaluacijom osigurava i kvalitet razvoja jer ona pomaže u preispitivanju polazišta i pretpostavki razvoja, postavljanju novih pitanja, realističnom pristupu kojeg zahtijeva neka praksa i ukazuje na brojne detalje koji utječu na školsku svakodnevicu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0130489
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Vladimir Jurić
(autor)