Pregled bibliografske jedinice broj: 302619
Odnos pedagoške prakse i modela teorije razvijanja empatije
Odnos pedagoške prakse i modela teorije razvijanja empatije // Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse- Relationship of Pedagogical Theoriy and Pedagogic Practice / Rosić, V. (ur.).
Rijeka, 2002. str. 203-221 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 302619 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos pedagoške prakse i modela teorije razvijanja empatije
(Theory of Empathy development and Educational Practice)
Autori
Zloković, Jasminka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse- Relationship of Pedagogical Theoriy and Pedagogic Practice
/ Rosić, V. - Rijeka, 2002, 203-221
ISBN
953-6839-19-9
Skup
Odnos pedagogijske teorije i pedagoške prakse- Relationship of Pedagogical Theoriy and Pedagogic Practice
Mjesto i datum
Crikvenica, Hrvatska, 18.04.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
razvoj djece; odgoj; empatija; roditelji; učitelji
(development children; education practice; empathy; parents; teachers)
Sažetak
Različiti su pristupi školskoj teoriji i praksi od kojih su neki nastali na temelju proučavanja međusobnih odnosa između učitelja i učenika, te utjecaja odraslih, vršnjaka, školske atmosfere i drugih čimbenika na razvoj i postignuće djeteta. S obzirom na odgoj i obrazovanje i razvoj djeteta kao složenih procesa mi se ne opredjeljujemo za jedan pristup odgoju i obrazovanju ili jednu teoriju, već razmatramo humanistički pristup i teoriju razvoja empatije. S obzirom na efekte koji se pokazuju u pedagoškoj praksi razvoj empatije zaslužuje više pozornosti. Rezultati istraživanja pokazuju pozitivne efekte na djecu koja su uključena u programe gdje se poticao razvoj empatičnosti. Ovo se posebice odnosi na ponašanje spram sebe i drugih ljudi, samopoimanje, kognitivno i emocionalno napredovanje, bolji uspjeh u školi kao i neke druge pozitivne pojave koje se mogu kod djeteta opaziti. Rezultati istraživanja kojeg smo provodili na učenicima mlađih razreda osnovnih škola upućuju na potrebu redefiniranja nekih tradicionalnih pristupa u odgoju i poučavanju učenika, što se posebice odnosi na skupinu učenika koji su suočeni s problemima školskog neuspjeha, kao i problemima koji proizlaze iz ponašanja njihovih roditelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija