Pregled bibliografske jedinice broj: 302438
Rizičnost pojava nadarjenosti
Rizičnost pojava nadarjenosti // Pedagoška obzorja, 21 (2006), 1; 104-117 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 302438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rizičnost pojava nadarjenosti
(Risks concerning giftedness)
Autori
Zloković, Jasminka
Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 21
(2006), 1;
104-117
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
starši; učitelji; nadarjeni učenci; nasilje
(parents; teachers; gifted students; violence)
Sažetak
Moderni pristupi darovitosti polaze od multifaktorskih teorija koje uključuju kognitivne, socijalne, emocionalne, kulturalne, antropološke kao i druge determinante i njihove međuovisnosti. U tom kontekstu poznato je da djeca kao niti odrasle osobe ne moraju zadržati dostignuti intelektualni, emocionalni ili bilo koji drugi razvojni nivo, posebice ne u nestimulativnim uvjetima života. Problem ovog rada fokusiran je na razmatranje nekih destimulativnih i neprimjerenih ponašanja roditelja i učitelja što i darovite stavlja u skupinu djece u riziku. Različiti oblici pritisaka i prisila kojima se neka darovita djeca izlažu, razmatraju se u kontekstu nasilja nad djecom i kršenja elementarnih prava djeteta na razvoj. Cilj je ovog rada aktualizirati pitanja o darovitima kao djeci u riziku, te kroz primjere iz pedagoške i obiteljske prakse upozoriti roditelje i učitelje s položajem neke darovite djece kao polaznicima redovitog obrazovnog sustava, kako bi se spriječile moguće trajne posljedice neprimjerenih postupanja prema djeci. S obzirom na brojne činjenice koje upućuju na zaključak kako neki roditelji u specifičnim ali i svakodnevnim situacijama ponekad ne znaju kako postupiti i pomoći djetetu uloga škole u njihovu educiranju i uspostavljanju međusobne suradnje ima poseban značaj. U radu se stoga temeljem rezultata istraživanja na uzorku 83 učitelja petnaest osnovnih škola aktualiziraju i pitanja u svezi pedagoške prakse koja nedovoljno respektira važnost uspostavljanja suradnje škole i roditelja..
Izvorni jezik
Slv
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- American Psychological Association (PsycINFO)
- International Bibliography of Periodical Literature-Internationale Bibliographie geistes-und sozialwissenschaftlicher Zeitschriftenliteratur (IBZ)
- Internationale Bibliographie der Rezensionen geistes-und sozialwissenschaftlicher Litaratur (IBR)
- Co-operative Online Bibliographic System and Services (COBISS)