Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 302438

Rizičnost pojava nadarjenosti


Zloković, Jasminka
Rizičnost pojava nadarjenosti // Pedagoška obzorja, 21 (2006), 1; 104-117 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 302438 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rizičnost pojava nadarjenosti
(Risks concerning giftedness)

Autori
Zloković, Jasminka

Izvornik
Pedagoška obzorja (0353-1392) 21 (2006), 1; 104-117

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
starši; učitelji; nadarjeni učenci; nasilje
(parents; teachers; gifted students; violence)

Sažetak
Moderni pristupi darovitosti polaze od multifaktorskih teorija koje uključuju kognitivne, socijalne, emocionalne, kulturalne, antropološke kao i druge determinante i njihove međuovisnosti. U tom kontekstu poznato je da djeca kao niti odrasle osobe ne moraju zadržati dostignuti intelektualni, emocionalni ili bilo koji drugi razvojni nivo, posebice ne u nestimulativnim uvjetima života. Problem ovog rada fokusiran je na razmatranje nekih destimulativnih i neprimjerenih ponašanja roditelja i učitelja što i darovite stavlja u skupinu djece u riziku. Različiti oblici pritisaka i prisila kojima se neka darovita djeca izlažu, razmatraju se u kontekstu nasilja nad djecom i kršenja elementarnih prava djeteta na razvoj. Cilj je ovog rada aktualizirati pitanja o darovitima kao djeci u riziku, te kroz primjere iz pedagoške i obiteljske prakse upozoriti roditelje i učitelje s položajem neke darovite djece kao polaznicima redovitog obrazovnog sustava, kako bi se spriječile moguće trajne posljedice neprimjerenih postupanja prema djeci. S obzirom na brojne činjenice koje upućuju na zaključak kako neki roditelji u specifičnim ali i svakodnevnim situacijama ponekad ne znaju kako postupiti i pomoći djetetu uloga škole u njihovu educiranju i uspostavljanju međusobne suradnje ima poseban značaj. U radu se stoga temeljem rezultata istraživanja na uzorku 83 učitelja petnaest osnovnih škola aktualiziraju i pitanja u svezi pedagoške prakse koja nedovoljno respektira važnost uspostavljanja suradnje škole i roditelja..

Izvorni jezik
Slv

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Zloković, Jasminka
Rizičnost pojava nadarjenosti // Pedagoška obzorja, 21 (2006), 1; 104-117 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Zloković, J. (2006) Rizičnost pojava nadarjenosti. Pedagoška obzorja, 21 (1), 104-117.
@article{article, author = {Zlokovi\'{c}, Jasminka}, year = {2006}, pages = {104-117}, keywords = {star\v{s}i, u\v{c}itelji, nadarjeni u\v{c}enci, nasilje}, journal = {Pedago\v{s}ka obzorja}, volume = {21}, number = {1}, issn = {0353-1392}, title = {Rizi\v{c}nost pojava nadarjenosti}, keyword = {star\v{s}i, u\v{c}itelji, nadarjeni u\v{c}enci, nasilje} }
@article{article, author = {Zlokovi\'{c}, Jasminka}, year = {2006}, pages = {104-117}, keywords = {parents, teachers, gifted students, violence}, journal = {Pedago\v{s}ka obzorja}, volume = {21}, number = {1}, issn = {0353-1392}, title = {Risks concerning giftedness}, keyword = {parents, teachers, gifted students, violence} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • American Psychological Association (PsycINFO)
  • International Bibliography of Periodical Literature-Internationale Bibliographie geistes-und sozialwissenschaftlicher Zeitschriftenliteratur (IBZ)
  • Internationale Bibliographie der Rezensionen geistes-und sozialwissenschaftlicher Litaratur (IBR)
  • Co-operative Online Bibliographic System and Services (COBISS)





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font