Pregled bibliografske jedinice broj: 302428
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 1; 5-16 (recenziran, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 302428 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Emocionalno i tjelesno nasilje nad djecom u školi
(Emotional and Physical Violence Against Children in Schools)
Autori
Zloković, Jasminka ; Bilić, Vesna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 1;
5-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
nasilje nad djecom u školi ; emocionalno i tjelesno zlostavljanje ; agresivnost ; nezadovoljstvo školom
(violence against children in school ; emotional and physical abuse ; aggression ; dissatisfaction with school)
Sažetak
Različiti oblici emocionalnog i tjelesnog nasilja poprimaju sve šire razmjere u školskoj svskodnevici. S obzirom na školu kao odgojno-obrazovnu instituciju to je pojava kojoj je potrebno posvetiti širu znanstvenu i stručnu pozornost. na uzorku od 127 učenika osmih razreda zagrebačkih osnovnih škola ispitali smo učestalost emocionalnog i tjelesnog nasilja i tko je u školi nasilan prema djeci: učenici pojedinačno, skupina učenika ili nastavnici. Ispitali smo povezanost doživljaja nasilja s učenikovim možebitnim osjećajem (ne)zadovoljstva u školi, agresivnim reagiranjima i spoom. Prema dobivenim rezultatima vrijeđanje, ismijavanje, grubo kritiziranje, zastrašivanje i prijetnje učestali su oblici emocionalnog nasilja od jednog učenika i od skupine učenika. Šamari, udarci šakama ili stvarima i bacanje suparnika o pod oblici su tjelesnog nasilja među vršnjacima zbog kojih su neke žrtve zatražile lječničku pomoć. I neki nastavnici pojavljuju se u ulozi nasilnika koji na učenike viču, grubo kritiziraju ili ih ismijavaju. Pojava agresivnosti kod zlostavljane djece pokazuje se značajnom. Suvremena pedagogijska znanost polazi od humanističko-konstruktivističkog pristupa koji promatra dijetetov cjelokupnhi položaj i njegove potrebe, a to se odnosi i na pojavu nasilja nad djecom u obitelji i školi. Problemi djece opaženi u pedagoškoj praksi zahtijevaju uspostavljanje "ranoteže" između postavljenih ciljeva, primjerice škole kao prosocijalne zajednice i njezine uloge u zaštiti i sigurnosti djece, te stvarnog stanja u praksi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts