Pregled bibliografske jedinice broj: 302150
Težišta primjene interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika
Težišta primjene interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika // Metodika. Časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi, 4 (2003), 7; 192-201 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 302150 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Težišta primjene interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika
(Schwerpunkte der Anwendung des interkulturellen Ansatzes im DaF-Untericht)
Autori
Engler, Tihomir
Izvornik
Metodika. Časopis za teoriju i praksu metodika u predškolskom odgoju, školskoj i visokoškolskoj izobrazbi (1332-7879) 4
(2003), 7;
192-201
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
audio-vizualna metoda; interkulturalni pristup; otvorena koncepcija udžbenika; pragmalingvistika
(audio-visuelle Methode; interkultureller Ansatz; offene Lehrbuchkonzeption; Pragmalinguistik)
Sažetak
U radu se razmatraju razlozi i mogućnosti uvođenja interkulturalnog pristupa nastavi njemačkog jezika tako što se, polazeći od društveno-politčkih promjena, izazvanih padom komunističkih sustava u istočnoeuropskim zemljama i preustroja europskog kontinenta u sklopu novoprobuđenog dijaloga među kulturama, uočava potreba za novim komunikacijskim uzorcima, a što se pak u naročitoj mjeri odražava na metodičku koncepciju organizacije stranih jezika kao prvog koraka u uspostavi interkulturalnog dijaloga. U radu se traga za uporišnim točkama na kojima bi se mogao utemeljiti novi, interkulturalni pristup nastavi stranog jezika i za tipom organizacije nastave njemačkog jezika posredstvom kojeg je uvođenjem interulturalnog elementa moguće umanjiti ili pak u potpunosti ukloniti nedostatke audio-vizualne metode. Naime, kao središnji cilj nastave stranog jezika ne postavlja se tek učenje njegova apstraktnog sustava, već naprotiv razvijanje strategija upoznavanja strane kulture u njezinom mnogoslojnom aspektu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb,
Visoka učiteljska škola u Čakovcu
Profili:
Tihomir Engler
(autor)