Pregled bibliografske jedinice broj: 301909
Mit neprimjetnosti filmske glazbe
Mit neprimjetnosti filmske glazbe // Hrvatski filmski ljetopis, 13 (2007), 50; 3-16 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 301909 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mit neprimjetnosti filmske glazbe
(Myth of Imperceptibility of Film Music)
Autori
Turković, Hrvoje
Izvornik
Hrvatski filmski ljetopis (1330-7665) 13
(2007), 50;
3-16
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
filmska glazba; percepcija filmskog zvuka; teorija neprimjetnosti filmske glazbe
(film music; perception of film sound; theory of film music inaudibility)
Sažetak
S nekim izuzecima, većina autora i teoretičara filmske glazbe smatra da ona treba biti u narativnom filmu 'nečujna', 'neprimjetna'. Autor teksta smatra tu tezu empirijski krivom, jer se u filmu tipično vrlo dobro razlikuje popratna glazba (posebno nadodana) od prizorne glazbe (one koja ima izvor u prikazanim prizorima). U posebnom se odjeljku razmatraju kriteriji jasnog razlikovanja prizorne glazbe od popratne (prouzročenost, sinkronost, identifikacijska prikladnost, perspektivnost zvuka...). Popratna glazba nije 'nečujna', kao ni 'prizorna'. S druge strane, i u klasičnom narativnom filmu postoje mjesta na kojima se popratnu glazbu namjerno čini itekako 'čujnom'. Naglašavanje samo onih dijelova uporabe popratne glazbe gdje se nju potiskuje u pozadinu pažnje na uštrb dijelova gdje je ona naglašeno prisutna dovodi do 'mita o neprimjetnosti filmske glazbe' koji je spomenut u naslovu članka. Članak nudi i povijesno-psihološko tumačenje nastanka mita, i zalaže se za izdiferenciraniji teorijski pristup problemu popratne glazbe u filmu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Povijest umjetnosti
Napomena
Predočena je nelektorirana verzija teksta.