Pregled bibliografske jedinice broj: 301452
Paralelni jezični kodovi - poticaj ili prepreka u sustavu rane višejezičnosti
Paralelni jezični kodovi - poticaj ili prepreka u sustavu rane višejezičnosti // Napredak (Zagreb), 148 (2007), 2; 157-173 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 301452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Paralelni jezični kodovi - poticaj ili prepreka u sustavu rane višejezičnosti
(Parallel Linguistic Codes - Stimulus or Obstacle in the System of Early Multilingualism)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 148
(2007), 2;
157-173
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
rana višejezičnost ; vertikalni biligvizam ; horizontalnii bilingvizam ; paralelni jezični kodovi
(early multilingualism ; vertical bilingualism ; horizontal bilingualism ; parallel linguistic codes)
Sažetak
U komunikaciji na materinskome jeziku (J1)uspostavlja se različit repertoar jezičnih sredstava i pravila, jezičnih norma i sustava kojima se jedna govorna osoba obraća drugoj. Proširuje li dijete komunikaciju i na nematerinski idiom (J2, J3...) stvara se plurilingvalno okruženje i neizbježno se uspostavljaju paralelni jezični kodovi u ranojezičnome razvitku. Isprepletanje kodova razvidno je na svim razinama institucionalnoga učenja, čak i unutar susatva istoga meterinskoga jezika (vertikalni plurilingvizam), a osobit se korelacijski odnos ostvaruje između materinskoga jezika i sustava ranoga usvajanja stranoga jezika (horizontalni pluriligvizam).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts