Pregled bibliografske jedinice broj: 300841
Put od hranjenja sondom do peroralne prehrane (logopedski pristup)
Put od hranjenja sondom do peroralne prehrane (logopedski pristup) // Paediatria Croatica, 51 (2007), 1; 11-17 (recenziran, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 300841 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Put od hranjenja sondom do peroralne prehrane
(logopedski pristup)
(From tube feeding to oral feeding (speech and
language approach))
Autori
Ivšac, Jasmina ; Blaži, Draženka ; Lulić, Sonja
Izvornik
Paediatria Croatica (1330-1403) 51
(2007), 1;
11-17
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
poremećaji hranjenja i uzimanja hrane u dječjoj dobi-terapijski postupci ; gutanje-fiziologija ; enteralna prehrana-metode ; logopedska terapija
(feeding and eating disorders in childhood-therapy ; deglutition-physiology ; enteral nutrition-methodfs ; speech and language therapy)
Sažetak
Napredak u medicinskoj dijagnostici omogućava rano prepoznavanje teškoća s hranjenjem u djece što potvrđuje podatak o porastu teškoća s hranjenjem u dječjoj dobi. Područje hranjenja i mogućih teškoća nije izolirano područje već ga podupiru i omogućavaju različiti sustavi. Kako bi napredak prema optimalnom načinu hranjenja bio što učinkovitiji važno je u proces savjetovanja i podupiranja djeteta i obitelji uključiti interdisciplinarni tim stručnjaka (npr ; pedijatar, psiholog, gastroenterolog, logoped). Ovaj rad donosi pregled osnovnih obilježja procesa gutanja, mogućih teškoća te posebno uzroke i obilježja hranjenja sondom. Produljeno hranjenje sondom često donosi medicinske i psihološke komplikacije. U svijetu postoji mali broj kliničkih centara specijaliziranih za odvikavanje od sonde. Opisano je nekoliko različitih programa, odnosno pristupa za što lakši i učinkovitiji prijelaz na peroralnu prehranu. Zajedničko obilježje svih programa je naglasak na poštivanju kontinuuma pri prelasku na peroralnu prehranu, dugotrajnost procesa te potreba za nadzorom različitih profila stručnjaka i pomak s usmjerenosti na sam čin hranjenja prema procesima koji podupiru hranjenje. Cjeloviti intervencijski programi, izuzev poticanja oralnih vještina, podržavaju sve sustave koji su uključeni u hranjenje, osiguravaju podršku za dijete i obitelj te tijekom cijeloga procesa vode računa o medicinskom stanju djeteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Poliklinika SUVAG
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Science Citation Index Expanded (SCI-EXP)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Excerpta Medica
- Amsterdam