Pregled bibliografske jedinice broj: 29999
Tendencije u razvoju suvremene europske maloprodaje
Tendencije u razvoju suvremene europske maloprodaje // Ekonomska misao i praksa : časopis Fakulteta za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik, VII (1998), 1; 85-105 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, ostalo)
CROSBI ID: 29999 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tendencije u razvoju suvremene europske maloprodaje
(Development tendencies in contemporary European retail trade)
Autori
Knego, Nikola
Izvornik
Ekonomska misao i praksa : časopis Fakulteta za turizam i vanjsku trgovinu Dubrovnik (1330-1039) VII
(1998), 1;
85-105
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, ostalo
Ključne riječi
maloprodaja; koncentracija; diverzifikacija; zakonodavstvo; potrošac
(retail trade; concentration; diversification; ligislature; consumer)
Sažetak
U radu se obraduju neke od karakteristicnih tendencija u razvoju suvremene europske maloprodaje. Naglasak je stavljen na koncentraciju u trgovini na malo i njezin utjecaj na promjene u strukturi nosilaca maloprodajnih aktivnosti.Proces koncentracije se ogleda u : okrupnjavanju poslovnih jedinica u maloprodaji, porastu velicine maloprodajnih tvrtki, smanjenju znacaja nezavisnog detaljistickog sektora, uz istovremeni porast integriranih oblika maloprodaje. Ova tendencija je potkrijepljena nizom brojcanih pokazatelja. Detaljnije je obradena još tendencija diversifikacije suvremene europske maloprodaje.Istaknuti su razlozi takve poslovne orijentacije.Jedna od tendencija, koja ce u buducnosti više doci do izrazaja, je tendencija izlaska vodecih europskih trgovaca na malo na inozemna trzišta. U radu se iznose cinitelji koji utjecu na takvu poslovnu orjentaciju. Proces globalizacije trzišta ce osnaziti ovu tendenciju. Svaka od spomemutih tendencija se temelji na nizu analitickih podataka.U radu se obraduje i tendencija širenja lepeze usluga. To nije karakteristika samo suvremene maloprodaje vec ona karakterizira i suvremena gospodarstva u njihovoj ukupnosti. Takva gospodarstva postaju sve više usluzno orijentirana
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
033001
Ustanove:
Fakultet za turizam i vanjsku trgovinu, Dubrovnik
Profili:
Nikola Knego
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Journal of Economic Literature
- Pitsburgh