Pregled bibliografske jedinice broj: 299581
Digitalna podijeljenost u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable
Digitalna podijeljenost u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable // Sociologija sela, 44 (2006), 2/3(172/173); 201-219 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 299581 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna podijeljenost u hrvatskim školama: razlike u korištenju računala s obzirom na neke socio-demografske varijable
(Digital divide in Croatian schools: Differences in a computer use in a relation to socio-demographic variables)
Autori
Batarelo, Ivana ; Marušić, Iris
Izvornik
Sociologija sela (0038-0326) 44
(2006), 2/3(172/173);
201-219
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
digitalna podijeljenost; osnovno školstvo
(digital divide; elementary schools)
Sažetak
Analiza rezultata dobivenih istraživanjem provedenim 2003. godine na reprezentativnom uzorku škola u Republici Hrvatskoj ima za cilj utvrđivanje prisutnosti digitalne podijeljenosti među učenicima osmog razreda osnovne škole. Istraživanje je provedeno u 121 školi iz svih hrvatskih regija, a obuhvatilo je 2674 učenika prosječne dobi 14 godina. Teorijski rada predstavljaju istraživanja o digitalnoj podijeljenosti provedena u posljednjih desetak godina u SAD. i zapadnoeuropskim zemljama. Rezultati dobiveni na reprezentativnom uzorku učenika osmog razreda upućuje na digitalnu podijeljenost s obzirom na regiju u kojoj žive, veličinu mjesta, obrazovanje roditelja te spol. Veći broj učenika iz većih gradova i razvijenijih regija, veći broj dječaka te učenika čiji su roditelji obrazovaniji posjeduje računala kod kuće i češće se koriste računalom i Internetom kod kuće u odnosu na učenike iz manjih mjesta i manje razvijenih regija, te onih čiji su roditelji slabije obrazovani. Jasna digitalna podijeljenost u domaćinstvima ne odražava se u potpunosti u školi, koja učenicima iz manjih mjesta pruža više prilike da se koriste računalom i Internetom, dok između učenika različitog spola i različitog obrazovnog statusa roditelja ne pravi razliku u korištenju informacijsko-komunikacijske tehnologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts