Pregled bibliografske jedinice broj: 298883
Dobna frazeologija - identitetska obilježja dječjega govora
Dobna frazeologija - identitetska obilježja dječjega govora // Jezik i identiteti / Granić, Jagoda (ur.).
Zagreb : Split: Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2007. str. 427-436 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 298883 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dobna frazeologija - identitetska obilježja dječjega govora
(Age Related Phraseology - Identity Features of Child Speech)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Jezik i identiteti
/ Granić, Jagoda - Zagreb : Split : Hrvatsko društvo za primijenjenu lingvistiku (HDPL), 2007, 427-436
ISBN
978-953-7494-00-1
Skup
Jezik i identiteti
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 18.05.2006. - 20.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dobna frazeologija; dječji govor; ranojezični diskurs; usvajanje/učenje hrvatskoga jezika
(age-related phraseology; child speech; early language discourse; Croatian language learning/acquisition)
Sažetak
Analizirajući ranojezični diskurs, možemo ustvrditi da tu fazu usvajanja hrvatskoga jezika obilježavaju tri prepoznatljive jezične odrednice: okomita višejezičnost, komunikacijska polifunkcionalnost i spontani komunikati (denotati i konotati), kao odraz stvaralačke kognitivno-afektivne djelatnosti. Upravo potonja jezična pojava, kojom dijete najčešće upotpunjuje nedostatan leksemski popis, pokazuje razliku između logike i gramatike govora, čime se provjerava jezik kao sustav te otvara put daljnjem učenju jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)