Pregled bibliografske jedinice broj: 29808
Late 18th and Early 19th Century Diffusion of the First Viennese School Music in Croatian Lands: Factography and Some Socio-Cultural Aspects
Late 18th and Early 19th Century Diffusion of the First Viennese School Music in Croatian Lands: Factography and Some Socio-Cultural Aspects // Glazba, riječi i slike / Katalinić, Vjera ; Blažeković, Zdravko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko muzikološko društvo, 1999. str. 195-209
CROSBI ID: 29808 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Late 18th and Early 19th Century Diffusion of the First Viennese School Music in Croatian Lands: Factography and Some Socio-Cultural Aspects
Autori
Tuksar, Stanislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Glazba, riječi i slike
Urednik/ci
Katalinić, Vjera ; Blažeković, Zdravko
Izdavač
Hrvatsko muzikološko društvo
Grad
Zagreb
Godina
1999
Raspon stranica
195-209
ISBN
953-6090-12-0
Ključne riječi
First Viennese School, Music, Croatian Lands, 18th c., 19th c.
Sažetak
Tzv. Prva bečka škola skladatelja djelatnih između 1750-ih i 1820-ih prirodno se u tri vala (pretklasika, klasika, poslijeklasika) rasprostranila iz Beča u druge zemlje Monarhije, uključujući i hrvatske povijesne pokrajine. Dosad sređeni arhivski podaci u Hrvatskoj pokazuju da je pretklasična austrijska glazba bila vrlo skromno rasprostranjena, dok je glazba bečke klasike bila zastupljena u svim većim (Zagreb, Zadar, Split, Osijek, Dubrovnik) i nekim manjim gradovima (Varaždin, Slavonski Brod, Hvar, Krk, Cres). Rasprostranjenost poslijeklasične glazbe pokazuje silaznu putanju Dubrovnika i Dalmacije i definitivni uspon Zagreba kao glazbenog središta Hrvatske. Pokrajine sa stabilnijom društvenom situacijom (uža Hrvatska i Dubrovnik) bile su podvrgnute jačem utjecaju tada suvremenih srednjoeuropskih stilskih mijena nego tek oslobođena Slavonija i Dalmacija pod dekadentnom mletačkom upravom. RElativno nizak gospodarski standard posvuda je u hrvatskim zemljama uvjetovao nabavku pretežno solističke i komorne glazbe, ali nije bitno utjecao na estetičku vrijednost nabavljene i izvođene glazbe (nad djelima tzv. malih majstora prevladavaju djela Glucka, Mozarta, Haydna i Beethovena).
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA