Pregled bibliografske jedinice broj: 298077
Bolonjski proces kao razvoj proizvoda u europskom visokom obrazovanju
Bolonjski proces kao razvoj proizvoda u europskom visokom obrazovanju, 2007., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 298077 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Bolonjski proces kao razvoj proizvoda u europskom visokom obrazovanju
(Bologna process as product development in European high education)
Autori
Francetić, Jasmina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
12.03
Godina
2007
Stranica
70
Mentor
Grbac, Bruno
Neposredni voditelj
First, Ivana
Ključne riječi
Bolonjski proces; razvoj proizvoda; visoko obrazovanje
(Bologna process; product development; high education)
Sažetak
Ovaj diplomski rad bavi se analizom implementacije Bolonjskog procesa s aspekta razvoja proizvoda u visokom obrazovanju. Razvoj proizvoda u svakoj organizaciji, bila ona profitna ili ne, odgovorna je i složena poslovna aktivnost presudna za preživljavanje organizacije. Zato je u okviru marketinške znanosti stvoren visoko sofisticiran pristup razvoju proizvoda. Proizvod visokog obrazovanja razlikuje se od « ; ; običnog» ; ; proizvoda, odnosno usluge, na nekoliko načina. Kao prvo, sam proizvod visokog obrazovanja može se definirati na dva načina: kao intelektualnu uslugu, odnosno izvođenje procesa obrazovanja, i kao diplomante visokoobrazovnih institucija, odnosno pojedince u koje je ugrađeno znanje. Drugo, studenti, osim što su jedan vid proizvoda visokog obrazovanja, su ujedno i njegovi korisnici. No oni su samo jedna od ciljnih skupina visokog obrazovanja, uz njih visokoobrazovne institucije imaju odgovornost i prema poslodavcima, roditeljima, djelatnicima, državnim organima i društvu u cjelini. U Europi je trenutno u tijeku sveobuhvatni proces razvoja proizvoda visokog obrazovanja, odnosno temeljita reforma visokoobrazovnih sustava – Bolonjski proces. Provedeno istraživanje identificiralo je brojne probleme povezane s njegovom implementacijom, od kojih se ističu površna prilagodba studijskih programa novom sustavu studiranja, preopterećenje studijskih programa, stvaranje dodatnih barijera pristupu visokom obrazovanju, konfuzija na tržištu rada uzrokovana nedovoljnom informiranošću poslodavaca o Bolonjskom procesu, problemi povezani s priznavanjem kvalifikacija i perioda studiranja u inozemstvu, te nekonzistentna primjena instrumenata Bolonjskog procesa kao što su dodatak diplomi i ECTS.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
081-1151212-1454 - Strateški marketing - stvaranje identiteta konkurentnog gospodarstva (Grbac, Bruno, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka