Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 297966

Suvremene tendencije u razvitku marketinga - osvrt na direktni marketing


Dvorski, Stjepan; Vranešević, Tihomir; Dobrinić, Damir
Suvremene tendencije u razvitku marketinga - osvrt na direktni marketing // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 55 (2004), 619-640 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 297966 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremene tendencije u razvitku marketinga - osvrt na direktni marketing
(Recent tendencies in development of marketing - attention on direct marketing)

Autori
Dvorski, Stjepan ; Vranešević, Tihomir ; Dobrinić, Damir

Izvornik
Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb (0424-7558) 55 (2004); 619-640

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
direktni marketing; prodaja; komunikacija; baza podataka; mediji
(direct marketing; sale; communication; databases; media)

Sažetak
Direktni marketing, kao marketinški pojam, javlja se početkom šezdesetih godina dvadesetog stoljeća, predstavljajući novi pristup u prodajnoj komunikaciji s tržištem. Za razliku od klasičnih metoda jednosmjernog komuniciranja (prodavač – kupac), direktni marketing se oslanja na dvosmjernu (interaktivnu) komunikaciju. Suštinu te komunikacije čini skup aktivnosti pomoću kojih prodavač izravno ulaže napore prema ciljanom potrošaču/korisniku kako bi dobio mjerljiv odgovor ili transakciju. Vrlo oštro konkurentsko okružje te sofisticiran i educiran korisnik traži prilagodbu ukupnog poslovnog procesa željama i potrebama svakog korisnika posebno. Uspostava dugoročnog odnosa povjerenja, koju direktni marketing omogućava, pridonosi zadržavanju postojećih i lakšem pridobivanju novih korisnika. Aktivnosti direktnog marketinga zasnivaju se na bazama i medijima interaktivnog komuniciranja. Baze podataka omogućavaju odabir ciljanog tržišta (kupca), prema kojem se djeluje odabirom odgovarajućeg promidžbeno/prodajnog medija. Najpoznatiji mediji direktnog marketinga svakako su katalozi, direktna pošta i telefon (telemarketing), dok se u praksi koriste i mnogi drugi poput: televizije, radija, Interneta, mobitela, tiska, inserata… Prodajna komunikacija direktnim marketingom zahtijeva strogo kontrolirani i unaprijed planirani pristup. S tim u vezi svaki korak u kampanji traži pažljivo prethodno testiranje. Mjerljivost je slijedeća karakteristika koja direktni marketing izdvaja od ostalih promidžbeno/prodajnih aktivnosti. Marketeri su u prilici, na temelju informacije o količini i vrsti dobivenih odgovora ili narudžbi kontrolirati uspješnost ili neuspješnost kampanje, donositi odluke o njezinom nastavku, promjenama i sl.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin


Citiraj ovu publikaciju:

Dvorski, Stjepan; Vranešević, Tihomir; Dobrinić, Damir
Suvremene tendencije u razvitku marketinga - osvrt na direktni marketing // Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 55 (2004), 619-640 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Dvorski, S., Vranešević, T. & Dobrinić, D. (2004) Suvremene tendencije u razvitku marketinga - osvrt na direktni marketing. Ekonomski pregled : mjesečnik Hrvatskog društva ekonomista Zagreb, 55, 619-640.
@article{article, author = {Dvorski, Stjepan and Vrane\v{s}evi\'{c}, Tihomir and Dobrini\'{c}, Damir}, year = {2004}, pages = {619-640}, keywords = {direktni marketing, prodaja, komunikacija, baza podataka, mediji}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {55}, issn = {0424-7558}, title = {Suvremene tendencije u razvitku marketinga - osvrt na direktni marketing}, keyword = {direktni marketing, prodaja, komunikacija, baza podataka, mediji} }
@article{article, author = {Dvorski, Stjepan and Vrane\v{s}evi\'{c}, Tihomir and Dobrini\'{c}, Damir}, year = {2004}, pages = {619-640}, keywords = {direct marketing, sale, communication, databases, media}, journal = {Ekonomski pregled : mjese\v{c}nik Hrvatskog dru\v{s}tva ekonomista Zagreb}, volume = {55}, issn = {0424-7558}, title = {Recent tendencies in development of marketing - attention on direct marketing}, keyword = {direct marketing, sale, communication, databases, media} }

Časopis indeksira:


  • Scopus
  • EconLit





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font