Pregled bibliografske jedinice broj: 297148
Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja
Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja // COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 303-308 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 297148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja
(Science-Related Competences of Primary Education Teachers)
Autori
Matijević, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE
/ Babić, Nada - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 303-308
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Competences and Teacher Competence
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
znanost; znanstvene kompetence; učitelj; primarno obrazovanje
(science; science-related competences; teacher; primary education)
Sažetak
Sažetak – Studij za učitelje primarnog obrazovanja u većini europskih zemalja organizira se na sveučilištima. Sveučilišni studij podrazumijeva i stjecanje određenih znanstvenih kompetencija. Budući da se učiteljska profesija prirodno povezuje s odgojnim znanostima, učiteljice i učitelji primarnog obrazovanja trebaju upoznati posebnosti metodologije istraživanja odgoja i obrazovanja. To je razlog da je i na svim učiteljskim studijima u Hrvatskoj uveden jedan ili više kolegija koji omogućuju stjecanje znanstvenih kompetencija. To ne znači da i drugi kolegiji ne trebaju imati istaknutu znanstvenu dimenziju, odnosno da ne trebaju pridonijeti i uvođenju u znanstvenu metodologiju. Ovo se posebno odnosi na metodike nastave u području primarnog obrazovanja, budući se radi o specifičnom interdisciplinarnom znanstvenom području. Uz ovo je također važno istaknuti da na hrvatskim sveučilištima znanstvenici iz drugih područja rijetko ili nikad ne istražuju područje poučavanja i učenja u primarnom obrazovanju. Autor zaključuje da je zadaća svih sveučilišnih nastavnika koji izvode nastavu na studiju za učitelje primarnog obrazovanje (napose onih koji se bave pedagoškim, psihološkim i metodičkim kolegijima) pridonijeti i uvođenju studenata u usvajanje znanstvenih kompetencija, uz upoznavanje svih posebnosti koje obilježavaju određeno metodičko ili znanstveno područje (npr. elementarna nastava matematike, .metodika ranog učenja materinskog i stranih jezika, metodika nastave prirode i društva, kineziološka metodika, te metodika glazbene i metodika likovne kulture). Osim stjecanja znanstvenih kompetencija na preddiplomskom i diplomskom studiju učiteljicama i učiteljima primarnog obrazovanja treba omogućiti i znanstveno usavršavanje u području odgojnih znanosti te metodika koje znanstveno proučavaju odgoj i obrazovanje na stupnju primarnog obrazovanja prema ISCED-u.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb