Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 297148

Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja


Matijević, Milan
Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja // COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 303-308 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 297148 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja
(Science-Related Competences of Primary Education Teachers)

Autori
Matijević, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE / Babić, Nada - Osijek : Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007, 303-308

ISBN
978-953-6965-11-3

Skup
Competences and Teacher Competence

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
znanost; znanstvene kompetence; učitelj; primarno obrazovanje
(science; science-related competences; teacher; primary education)

Sažetak
Sažetak – Studij za učitelje primarnog obrazovanja u većini europskih zemalja organizira se na sveučilištima. Sveučilišni studij podrazumijeva i stjecanje određenih znanstvenih kompetencija. Budući da se učiteljska profesija prirodno povezuje s odgojnim znanostima, učiteljice i učitelji primarnog obrazovanja trebaju upoznati posebnosti metodologije istraživanja odgoja i obrazovanja. To je razlog da je i na svim učiteljskim studijima u Hrvatskoj uveden jedan ili više kolegija koji omogućuju stjecanje znanstvenih kompetencija. To ne znači da i drugi kolegiji ne trebaju imati istaknutu znanstvenu dimenziju, odnosno da ne trebaju pridonijeti i uvođenju u znanstvenu metodologiju. Ovo se posebno odnosi na metodike nastave u području primarnog obrazovanja, budući se radi o specifičnom interdisciplinarnom znanstvenom području. Uz ovo je također važno istaknuti da na hrvatskim sveučilištima znanstvenici iz drugih područja rijetko ili nikad ne istražuju područje poučavanja i učenja u primarnom obrazovanju. Autor zaključuje da je zadaća svih sveučilišnih nastavnika koji izvode nastavu na studiju za učitelje primarnog obrazovanje (napose onih koji se bave pedagoškim, psihološkim i metodičkim kolegijima) pridonijeti i uvođenju studenata u usvajanje znanstvenih kompetencija, uz upoznavanje svih posebnosti koje obilježavaju određeno metodičko ili znanstveno područje (npr. elementarna nastava matematike, .metodika ranog učenja materinskog i stranih jezika, metodika nastave prirode i društva, kineziološka metodika, te metodika glazbene i metodika likovne kulture). Osim stjecanja znanstvenih kompetencija na preddiplomskom i diplomskom studiju učiteljicama i učiteljima primarnog obrazovanja treba omogućiti i znanstveno usavršavanje u području odgojnih znanosti te metodika koje znanstveno proučavaju odgoj i obrazovanje na stupnju primarnog obrazovanja prema ISCED-u.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2271694-1697 - Nove obrazovne tehnologije i cjeloživotno obrazovanje (Matijević, Milan, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Matijević, Milan
Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja // COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 303-308 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Matijević, M. (2007) Znanstvene kompetencije učitelja primarnog obrazovanja. U: Babić, N. (ur.)COMPETENCES AND TEACHER COMPETENCE.
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Babi\'{c}, N.}, year = {2007}, pages = {303-308}, keywords = {znanost, znanstvene kompetence, u\v{c}itelj, primarno obrazovanje}, isbn = {978-953-6965-11-3}, title = {Znanstvene kompetencije u\v{c}itelja primarnog obrazovanja}, keyword = {znanost, znanstvene kompetence, u\v{c}itelj, primarno obrazovanje}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Matijevi\'{c}, Milan}, editor = {Babi\'{c}, N.}, year = {2007}, pages = {303-308}, keywords = {science, science-related competences, teacher, primary education}, isbn = {978-953-6965-11-3}, title = {Science-Related Competences of Primary Education Teachers}, keyword = {science, science-related competences, teacher, primary education}, publisher = {Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font