Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 296947

Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva


Puzić, Saša; Doolan, Karin; Dolenec, Danijela
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (2006), 172/173 (2/3); 243-260 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 296947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva
(Social Dimension of the Bologna Process and (Un)Equality of Chances of Getting High Education: Some Croatian Experiences)

Autori
Puzić, Saša ; Doolan, Karin ; Dolenec, Danijela

Izvornik
Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 44 (2006), 172/173 (2/3); 243-260

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
visoko školstvo ; Bolonjski proces ; socijalna dimenzija ; Bernstein ; Bourdieu ; kulturni kapital ; kulturna reprodukcija ; društveno isključivanje ; statusne grupe ; studentska populacija
(higher education ; the Bologna Process ; the social dimension ; Bernstein ; Bourdieu ; cultural capital ; cultural reproduction ; social exclusion ; status groups ; student population)

Sažetak
Osnovni cilj rada je naglašavanje važnosti socijalne dimenzije reforme visokog školstva u Hrvatskoj i Europi, imajući pritom u vidu činjenicu, da je iznalaženje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnih sustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskog procesa. Sukladno tome, pokušava se odgovoriti na pitanja doprinose li, na normativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupu i sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoškolskom obrazovanju posreduje širim društvenim statusom. Analizi ovih pitanja pristupa se u tri koraka: najprije se na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskog procesa konceptualno određuje "socijalna dimenzija" visokog obrazovanja ; potom se daje kratki pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanih uz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti ; da bi se na kraju analizirali neki normativni aspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podaci vezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0100504

Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb

Profili:

Avatar Url Saša Puzić (autor)

Avatar Url Danijela Dolenec (autor)

Avatar Url Karin Doolan (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Puzić, Saša; Doolan, Karin; Dolenec, Danijela
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (2006), 172/173 (2/3); 243-260 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Puzić, S., Doolan, K. & Dolenec, D. (2006) Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva. Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (172/173 (2/3)), 243-260.
@article{article, author = {Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Doolan, Karin and Dolenec, Danijela}, year = {2006}, pages = {243-260}, keywords = {visoko \v{s}kolstvo, Bolonjski proces, socijalna dimenzija, Bernstein, Bourdieu, kulturni kapital, kulturna reprodukcija, dru\v{s}tveno isklju\v{c}ivanje, statusne grupe, studentska populacija}, journal = {Sociologija sela : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje prostornoga i sociokulturnog razvoja}, volume = {44}, number = {172/173 (2/3)}, issn = {0038-0326}, title = {Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost \v{s}ansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva}, keyword = {visoko \v{s}kolstvo, Bolonjski proces, socijalna dimenzija, Bernstein, Bourdieu, kulturni kapital, kulturna reprodukcija, dru\v{s}tveno isklju\v{c}ivanje, statusne grupe, studentska populacija} }
@article{article, author = {Puzi\'{c}, Sa\v{s}a and Doolan, Karin and Dolenec, Danijela}, year = {2006}, pages = {243-260}, keywords = {higher education, the Bologna Process, the social dimension, Bernstein, Bourdieu, cultural capital, cultural reproduction, social exclusion, status groups, student population}, journal = {Sociologija sela : \v{c}asopis za istra\v{z}ivanje prostornoga i sociokulturnog razvoja}, volume = {44}, number = {172/173 (2/3)}, issn = {0038-0326}, title = {Social Dimension of the Bologna Process and (Un)Equality of Chances of Getting High Education: Some Croatian Experiences}, keyword = {higher education, the Bologna Process, the social dimension, Bernstein, Bourdieu, cultural capital, cultural reproduction, social exclusion, status groups, student population} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font