Pregled bibliografske jedinice broj: 296947
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva // Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja, 44 (2006), 172/173 (2/3); 243-260 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 296947 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Socijalna dimenzija “Bolonjskog procesa” i (ne)jednakost šansi za visoko obrazovanje: neka hrvatska iskustva
(Social Dimension of the Bologna Process and (Un)Equality of Chances of Getting High Education: Some Croatian Experiences)
Autori
Puzić, Saša ; Doolan, Karin ; Dolenec, Danijela
Izvornik
Sociologija sela : časopis za istraživanje prostornoga i sociokulturnog razvoja (0038-0326) 44
(2006), 172/173 (2/3);
243-260
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
visoko školstvo ; Bolonjski proces ; socijalna dimenzija ; Bernstein ; Bourdieu ; kulturni kapital ; kulturna reprodukcija ; društveno isključivanje ; statusne grupe ; studentska populacija
(higher education ; the Bologna Process ; the social dimension ; Bernstein ; Bourdieu ; cultural capital ; cultural reproduction ; social exclusion ; status groups ; student population)
Sažetak
Osnovni cilj rada je naglašavanje važnosti socijalne dimenzije reforme visokog školstva u Hrvatskoj i Europi, imajući pritom u vidu činjenicu, da je iznalaženje europskih političkih preporuka za poboljšanje kvalitete i pravednosti javnih sustava visokog obrazovanja osnovna zadaća ministarskih konvencija Bolonjskog procesa. Sukladno tome, pokušava se odgovoriti na pitanja doprinose li, na normativnoj razini, institucije visokog obrazovanja uklanjanju nejednakosti u pristupu i sudjelovanju u visokom obrazovanju, odnosno na koji se način učešće u visokoškolskom obrazovanju posreduje širim društvenim statusom. Analizi ovih pitanja pristupa se u tri koraka: najprije se na osnovi analize službenih dokumenata Bolonjskog procesa konceptualno određuje "socijalna dimenzija" visokog obrazovanja ; potom se daje kratki pregled karakterističnih teorijskih pristupa vezanih uz tematiku obrazovne i socijalne nejednakosti ; da bi se na kraju analizirali neki normativni aspekti sustava visokog obrazovanja u Hrvatskoj i dostupni empirijski podaci vezani uz socijalne karakteristike hrvatskih studenata/ica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts