Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 296089

Interkulturalne kompetencije učitelja


Hrvatić, Neven; Piršl, Elvi
Interkulturalne kompetencije učitelja // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine), 2007. str. 221-228 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 296089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalne kompetencije učitelja
(Intercultural competence of teacher)

Autori
Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada - Osijek : Učiteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine), 2007, 221-228

ISBN
978-953-6965-11-3

Skup
Kompetencije i kompetentnost učitelja

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje; kompetencije učitelja; interkulturalni kuriklum; interkulturalne kompetencije
(intercultural pedagogy and education; teacher competence; intercultural curriculum; intercultural competence)

Sažetak
Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje podrazumijeva mnogo više od postojanja svjesnosti o različitosti. Interkulturalno učenje znači multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. Također, ako pođemo od činjenice da se interkulturalni odgoj i obrazovanje ne temelje samo na iskazivanju odgovarajućih stavova prema "drugačijima" već na njihovu priznavanju i prihvaćanju, tada je i interkulturalna kompetencija sposobnost iskazivanja navedenih osobina u interakciji s "drugačijim". Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata među velikim kompanijama, organizacijama, ali i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije. Osim uspješne komunikacije, temeljni zahtjevi interkulturalne kompetencije postaju osjetljivost i samosvijest, odnosno razumijevanje ponašanja drugih te način njihova razmišljanja i viđenja svijeta. Škola se dolaskom kulturno drugačijih učenika suočila s možda jednom od najvažnijih promjena u svojoj povijesti koju je obilježio prijelaz iz jedinstvene monokulturalne i nacionalne sredine u kulturnu pluralnu sredinu. Uz već postojeće etničke autohtone manjine, sve veće međunarodne razmjene i globalizacija, dolazak kulturno drugačije djece omogućilo je jedno od najznačajnijh oblika kulturnog i jezičnog pluralizma. Promjene u strukturi obitelji, socioekonomskom statusu, etničnosti, religiji te suočavanje s djecom različititih sposobnosti imali su, i još uvijek imaju, veliki utjecaj na društvena očekivanja o tome što bi trebalo uključiti u interkulturalni kurikulum. U tom kontekstu interkulturalne kompetencije učitelja postaju krucijalni dio njihove pedagoške i stručne kompetencije, što potvrđuju rezultati recentnih znanstvenih istraživanja u svijetu i Hrvatskoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
140-1401173-0983 - Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven; Piršl, Elvi
Interkulturalne kompetencije učitelja // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine), 2007. str. 221-228 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Hrvatić, N. & Piršl, E. (2007) Interkulturalne kompetencije učitelja. U: Babić, N. (ur.)Kompetencije i kompetentnost učitelja.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven and Pir\v{s}l, Elvi}, editor = {Babi\'{c}, N.}, year = {2007}, pages = {221-228}, keywords = {interkulturalni odgoj i obrazovanje, kompetencije u\v{c}itelja, interkulturalni kuriklum, interkulturalne kompetencije}, isbn = {978-953-6965-11-3}, title = {Interkulturalne kompetencije u\v{c}itelja}, keyword = {interkulturalni odgoj i obrazovanje, kompetencije u\v{c}itelja, interkulturalni kuriklum, interkulturalne kompetencije}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven and Pir\v{s}l, Elvi}, editor = {Babi\'{c}, N.}, year = {2007}, pages = {221-228}, keywords = {intercultural pedagogy and education, teacher competence, intercultural curriculum, intercultural competence}, isbn = {978-953-6965-11-3}, title = {Intercultural competence of teacher}, keyword = {intercultural pedagogy and education, teacher competence, intercultural curriculum, intercultural competence}, publisher = {U\v{c}iteljski fakultet u Osijeku (Hrvatska) ; Kherson State University (Ukarine)}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font