Pregled bibliografske jedinice broj: 295636
Standardnojezična normativnost i /ili komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika
Standardnojezična normativnost i /ili komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika // Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika : suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.)., 2007. str. 34-50
CROSBI ID: 295636 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Standardnojezična normativnost i /ili komunikacijska funkcionalnost u procesu usvajanja hrvatskoga jezika
(Standard Croatian Language and/or Communicative-functional Lanuage Acquisition in the Proeces of Languge Learning)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika : suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
Urednik/ci
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela
Grad
Zagreb : Jastrebarsko
Godina
2007
Raspon stranica
34-50
ISBN
978-953-191-344-7
Ključne riječi
lingvistička kompetencija, komunikacijska kompetencija, normativna gramatika, funkcionalna gramatika, usvajanje i učenje hrvatskoga jezika
(linguistic competence, communicative competence, grammar and functional grammar, acquisition and learning of Croatian)
Sažetak
Standardnojezična normativnost odnosi se na razvoj lingvističke kompetencije učenika, tj. na gramatičku stručnost na razini teorijskoga jezičnoga poznavanja pravila, definicija i normi. Komunikacijska funkcionalnost, pak, razumijeva poticanje komunikacijske kompetencije, odnosno pragmatičnu stručnost na razini funkcionalne jezične primjene u svakodnevnome sporazumijevanju. Kako u našoj osnovnoj školi još uvijek prevladava gramatičnost nasuprot pragmatičnosti, a normativnost je važnija od funkcionalnosti, čak i u ranome jezičnome diskursu, u radu se problematizira dvojni odnos "gramatike govora" i "logike govora" u hrvatskome školskome sustavu te njihov utjecaj na usvajanje, učenje i poučavanje hrvatskoga standradnoga jezika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)