Pregled bibliografske jedinice broj: 295325
Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu
Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu // Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama / Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela (ur.).
Zagreb: Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2007. str. 9-33
CROSBI ID: 295325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teorijski okviri jezikoslovnomu znanju u novome nastavnome programu hrvatskoga jezika za osnovnu školu
(Theoretical framework for linguistic knowledge in new school program for Croatian)
Autori
Jelaska, Zrinka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Komunikacija u nastavi hrvatskoga jezika: Suvremeni pristupi poučavanju u osnovnim i srednjim školama
Urednik/ci
Češi, Marijana ; Barbaroša-Šikić, Mirela
Izdavač
Naklada Slap ; Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)
Grad
Zagreb
Godina
2007
Raspon stranica
9-33
ISBN
978-953-191-344-7
Ključne riječi
znanje o jeziku, jezično znanje, jezična komunikacijska kompetencija, konstruktivističke teorije, generativna teorija
(knowledge of language & language knowedge, communicative linguistic commpetence, school program)
Sažetak
U radu se najprije raspravlja o jezikoslovnome znanju u dosadašnjim programima nastave hrvatskoga jezika u osnovnoj školi i jednom vidu njegova utjecaja na obrazovn uokomicu. Iznose se osnovna obilježja teorijskoga pogleda na jezik koji zastupa urođenost kao temelj usvajanja jezika i posljedice koji takav, makar i nesvjestan pristup, ima na ulogu i način poučavanja jeziku u školi. Potom ga se suprotstavlja teorijskim pristupima koji zastupaju jezično iskustvo kao temelj usvajanja materinskoga jezika, posebno postavkama spoznajne ili kognitivne lingvistike. Potom se pomoću nekoliko tema, njihovih ključnih pojmova i obrazovnih postignuća pokazuju novosti u nastavi hrvatskoga jezika prema Hnosu, tj. Pipu nastalome 2006.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301001-0991 - Materinski i inojezični hrvatski (Jelaska, Zrinka, MZOS ) ( CroRIS)
227-2270729-0725 - Razvoj komunikacijske kompetencije u ranome diskursu hrvatskoga jezika (Pavličević-Franić, Dunja, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb