Pregled bibliografske jedinice broj: 294482
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira // Pedagogijska istraživanja, 3 (2006), 2; 181-200 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 294482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira
(Content of education and teaching process. Structure and selection criteria)
Autori
Palekčić, Marko
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 3
(2006), 2;
181-200
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
struktura i odabir sadržaja obrazovanja i nastave; kurikulum i didaktika; obrazovni sadržaj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadržaja; logička „ plodnost”; revizije sadržaja kurikuluma; uravnoteženije reforme obrazovanja; pedagogijsko stajališt
(education and teaching process content structure and selection criteria; curriculum and didactics; educational content and the educational core (value) of the content; logical productivity; curriculum content revisions; more balanced educational reforms)
Sažetak
Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi:Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikula s pedagogijskog znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem suštine spora između Wenigerove teorije Nastavnog plana i programa i Robinsohnove (neuspjele) revizije (sadržaja) kurikuluma, predstavljanjem shvaćanje Johnsona (Johnson (1967a, 1967b, 1969) o tom pitanju u okviru kurikularne tardicije i shvaćanja Klafkija u okviru didaktičke tradicije, isticanjem doprinosaova tih dvaju shvaćanja teorijskoj refleksiji pitanja strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave. Uz navođenje nekih suvremenih istraživanja u ovom području (primjerice istraživanja Schotta) autor traganje za odgovorom na postavljeno pitanje dovršava upućivanjem na značenje dvaju egzemplarnih teorijska shvaćanja strukture i kriterija odabira sadržaja za primjerenije i uravanoteženije utemeljenje reformi (sadržaja)obrazovanja i na znanstvenoj teorijsko-metodološkoj i na nastavno-praktičnoj razini. Pedagogijska perspektiva u legitmiranju reformi obrazovanja ogleda se ponajprije u tome što polazna točka te perspektive čine sadržaji (struktura i kriteriji njihova odabira) obrazovanja i nastave u svjetlu vodeće pedagoške ideje – obrazovanja. Jer, sadržaj odgoja i obrazovanja je jedan od temeljnih pojmova pedagogijske znanosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstratcts
- Worldwide Political Science Abstracts