Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 294482

Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira


Palekčić, Marko
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira // Pedagogijska istraživanja, 3 (2006), 2; 181-200 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 294482 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira
(Content of education and teaching process. Structure and selection criteria)

Autori
Palekčić, Marko

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 3 (2006), 2; 181-200

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
struktura i odabir sadržaja obrazovanja i nastave; kurikulum i didaktika; obrazovni sadržaj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadržaja; logička „ plodnost”; revizije sadržaja kurikuluma; uravnoteženije reforme obrazovanja; pedagogijsko stajališt
(education and teaching process content structure and selection criteria; curriculum and didactics; educational content and the educational core (value) of the content; logical productivity; curriculum content revisions; more balanced educational reforms)

Sažetak
Središnje pitanje rada kojim se bavi autor glasi:Kakvo značenje imaju teorijske rasprave o strukturi i kriterijima odabira sadržaja obrazovanja i nastave u reformama kurikula s pedagogijskog znanstvenoteorijskog stajališta? Odgovor na postavljeno pitanje autor traži tematiziranjem suštine spora između Wenigerove teorije Nastavnog plana i programa i Robinsohnove (neuspjele) revizije (sadržaja) kurikuluma, predstavljanjem shvaćanje Johnsona (Johnson (1967a, 1967b, 1969) o tom pitanju u okviru kurikularne tardicije i shvaćanja Klafkija u okviru didaktičke tradicije, isticanjem doprinosaova tih dvaju shvaćanja teorijskoj refleksiji pitanja strukture i kriterija odabira sadržaja obrazovanja i nastave. Uz navođenje nekih suvremenih istraživanja u ovom području (primjerice istraživanja Schotta) autor traganje za odgovorom na postavljeno pitanje dovršava upućivanjem na značenje dvaju egzemplarnih teorijska shvaćanja strukture i kriterija odabira sadržaja za primjerenije i uravanoteženije utemeljenje reformi (sadržaja)obrazovanja i na znanstvenoj teorijsko-metodološkoj i na nastavno-praktičnoj razini. Pedagogijska perspektiva u legitmiranju reformi obrazovanja ogleda se ponajprije u tome što polazna točka te perspektive čine sadržaji (struktura i kriteriji njihova odabira) obrazovanja i nastave u svjetlu vodeće pedagoške ideje – obrazovanja. Jer, sadržaj odgoja i obrazovanja je jedan od temeljnih pojmova pedagogijske znanosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marko Palekčić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Palekčić, Marko
Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira // Pedagogijska istraživanja, 3 (2006), 2; 181-200 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Palekčić, M. (2006) Sadržaji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira. Pedagogijska istraživanja, 3 (2), 181-200.
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2006}, pages = {181-200}, keywords = {struktura i odabir sadr\v{z}aja obrazovanja i nastave, kurikulum i didaktika, obrazovni sadr\v{z}aj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadr\v{z}aja, logi\v{c}ka and \#8222, plodnost and \#8221, , revizije sadr\v{z}aja kurikuluma, uravnote\v{z}enije reforme obrazovanja, pedagogijsko stajali\v{s}t}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {3}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Sadr\v{z}aji obrazovanja i nastave: struktura i kriteriji odabira}, keyword = {struktura i odabir sadr\v{z}aja obrazovanja i nastave, kurikulum i didaktika, obrazovni sadr\v{z}aj i obrazovna vrijednost (jezgra) sadr\v{z}aja, logi\v{c}ka and \#8222, plodnost and \#8221, , revizije sadr\v{z}aja kurikuluma, uravnote\v{z}enije reforme obrazovanja, pedagogijsko stajali\v{s}t} }
@article{article, author = {Palek\v{c}i\'{c}, Marko}, year = {2006}, pages = {181-200}, keywords = {education and teaching process content structure and selection criteria, curriculum and didactics, educational content and the educational core (value) of the content, logical productivity, curriculum content revisions, more balanced educational reforms}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {3}, number = {2}, issn = {1334-7888}, title = {Content of education and teaching process. Structure and selection criteria}, keyword = {education and teaching process content structure and selection criteria, curriculum and didactics, educational content and the educational core (value) of the content, logical productivity, curriculum content revisions, more balanced educational reforms} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstratcts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font