Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 292440

Kulturna različitost u hrvatskim školama


Čačić-Kumpes, Jadranka
Kulturna različitost u hrvatskim školama, 2006. (ostalo).


CROSBI ID: 292440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kulturna različitost u hrvatskim školama
(Cultural diversity in Croatian schools)

Autori
Čačić-Kumpes, Jadranka

Izvornik
Stručni skup (seminar) "Učenje o migracijama i interkulturno obrazovanje", Zagreb (Agencija za odgoj i obrazovanje /Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta/ - Institut za migracije i narodnosti), 23. 11. 2006.

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostalo

Godina
2006

Ključne riječi
kulturna različitost; škola; multikulturnost; interkulturno obrazovanje; Hrvatska
(cultural diversity; school; multiculturalism; intercultural education; Croatia)

Sažetak
Početke obrazovnih sustava obilježila je politika nacionalne homogenizacije koja je usađivanjem nacionalne privrženosti i osebujne nacionalne kulture omogućila stvaranje modernih nacija. Takav obrazovni sustav smatra se jednim od indikatora modernizacije i uvjetom stvaranja moderne i efikasne države. Međutim, unatoč dominaciji takvoga modernizacijskog obrasca, nisu ga slijedile sve zemlje. Neke su, poput Habsburške Monarhije, već u samim počecima državne kontrole nad obrazovanjem propisivale pravo na afirmaciju etničke i kulturne različitosti. U hrvatskim se školama pravo na različitost manifestiralo u pravu na obrazovanje na materinskome jeziku i u okvirima vlastite kulture mijenjajući se tijekom vremena, uglavnom šireći opseg prava i varirajući organizacijske oblike. Danas se postavlja pitanje kakav odnos prema etničkoj različitosti u obrazovanju valja uspostaviti imajući na umu istovremeno kako povijesne i društvene uvjete njegova razvitka tako i zahtjeve Europske unije, kojoj se Hrvatska nastoji priključiti, a koja je uvela interkulturalističku pedagogiju kao osnovno načelo u obrazovnome djelovanju. Interkulturnost se nameće kao odgovor. Pri tome valja voditi računa da cilj interkulturnog obrazovanja nije puko stjecanje znanja o različitim kulturama već da upoznavanje drugih podrazumijeva interakciju s njima unutar i izvan škole što iziskuje drukčije znanje i metode rada. Stoga bi u reformu obrazovanja valjalo uključiti i tri glavne skupine smjernica koje preporučuju eksperti Vijeća Europe. Prva se skupina odnosi na prenošenje znanja, druga na sposobnosti i vještine što ih kod sudionika procesa treba poticati, a treća na kulturne i obrazovne modele što ih obrazovni sustavi trebaju uključivati.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Sociologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0076004

Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Čačić-Kumpes, Jadranka
Kulturna različitost u hrvatskim školama, 2006. (ostalo).
Čačić-Kumpes, J. (2006) Kulturna različitost u hrvatskim školama. Stručni skup (seminar) "Učenje o migracijama i interkulturno obrazovanje", Zagreb (Agencija za odgoj i obrazovanje /Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta/ - Institut za migracije i narodnosti), 23. 11. 2006.. Ostalo.
@unknown{unknown, author = {\v{C}a\v{c}i\'{c}-Kumpes, Jadranka}, year = {2006}, keywords = {kulturna razli\v{c}itost, \v{s}kola, multikulturnost, interkulturno obrazovanje, Hrvatska}, title = {Kulturna razli\v{c}itost u hrvatskim \v{s}kolama}, keyword = {kulturna razli\v{c}itost, \v{s}kola, multikulturnost, interkulturno obrazovanje, Hrvatska} }
@unknown{unknown, author = {\v{C}a\v{c}i\'{c}-Kumpes, Jadranka}, year = {2006}, keywords = {cultural diversity, school, multiculturalism, intercultural education, Croatia}, title = {Cultural diversity in Croatian schools}, keyword = {cultural diversity, school, multiculturalism, intercultural education, Croatia} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font