Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 292391

Kompjutorom do trenda


Bešker, Inoslav
Kompjutorom do trenda // Informacijska tehnologija i marketing / Panian, Željko ; Prelog, Nenad (ur.).
Zagreb: Novi informator, 1990. str. 79-90


CROSBI ID: 292391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kompjutorom do trenda
(How to fix the trend with a computer)

Autori
Bešker, Inoslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Informacijska tehnologija i marketing

Urednik/ci
Panian, Željko ; Prelog, Nenad

Izdavač
Novi informator

Grad
Zagreb

Godina
1990

Raspon stranica
79-90

ISBN
86-301-0195-4

Ključne riječi
marketing, informacijska tehnologija, istraživanje trenda
(marketing, information technology, trend research)

Sažetak
Analiza sadržaja javnih glasila u marketinškoj funkciji relativno je nova metoda. Metode analize sadržaja javnih glasila proizvod su ratne kontrašpijunaže u SAD. Iznašli su ih Lazarsfeld i Lasswell kako bi prikupili informacije o neprijatelju do kojih bi se inače moglo doći nekom od metoda ispitivanja javnog mnijenja. Već 1942. Lasswell ih je upotrebljavao za indiciranje ideoloških trendova, a 1953. su Berelson i njegova škola pokazali široku upotrebljivost te metode za otkrivanje trendova koje nije moguće otkriti drugim metodama analize. Napokon, Naisbitt je to primijenio u marketinške svrhe. Svrha je takva istraživanja da se pomoću poslovno uglavnom neutralnog pokazatelja (kakav su informativna glasila, npr. političke dnevne novine ili informativni programi televizije odnosno radija, ili pak dnevna agencijska emisija) ustanove osnovni trendovi društvenog interesa, koji mogu biti jedan od baznih pokazatelja za formiranje poslovne politike, ili za politološke i druge analize, a povratno se može primijeniti i na sam medij istraživanja - naime za komunikološku analizu samih sredstava javnog informiranja. Istraživanje se provodi kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja jednog glasila ili grupe glasila (pri čemu se može koristiti samo određen dio glasila) u određenim intervalima, te se zatim metodom statističke analize ekstrapoliraju trendovi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Inoslav Bešker (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bešker, Inoslav
Kompjutorom do trenda // Informacijska tehnologija i marketing / Panian, Željko ; Prelog, Nenad (ur.).
Zagreb: Novi informator, 1990. str. 79-90
Bešker, I. (1990) Kompjutorom do trenda. U: Panian, Ž. & Prelog, N. (ur.) Informacijska tehnologija i marketing. Zagreb, Novi informator, str. 79-90.
@inbook{inbook, author = {Be\v{s}ker, Inoslav}, year = {1990}, pages = {79-90}, keywords = {marketing, informacijska tehnologija, istra\v{z}ivanje trenda}, isbn = {86-301-0195-4}, title = {Kompjutorom do trenda}, keyword = {marketing, informacijska tehnologija, istra\v{z}ivanje trenda}, publisher = {Novi informator}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Be\v{s}ker, Inoslav}, year = {1990}, pages = {79-90}, keywords = {marketing, information technology, trend research}, isbn = {86-301-0195-4}, title = {How to fix the trend with a computer}, keyword = {marketing, information technology, trend research}, publisher = {Novi informator}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font