Pregled bibliografske jedinice broj: 292391
Kompjutorom do trenda
Kompjutorom do trenda // Informacijska tehnologija i marketing / Panian, Željko ; Prelog, Nenad (ur.).
Zagreb: Novi informator, 1990. str. 79-90
CROSBI ID: 292391 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompjutorom do trenda
(How to fix the trend with a computer)
Autori
Bešker, Inoslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Informacijska tehnologija i marketing
Urednik/ci
Panian, Željko ; Prelog, Nenad
Izdavač
Novi informator
Grad
Zagreb
Godina
1990
Raspon stranica
79-90
ISBN
86-301-0195-4
Ključne riječi
marketing, informacijska tehnologija, istraživanje trenda
(marketing, information technology, trend research)
Sažetak
Analiza sadržaja javnih glasila u marketinškoj funkciji relativno je nova metoda. Metode analize sadržaja javnih glasila proizvod su ratne kontrašpijunaže u SAD. Iznašli su ih Lazarsfeld i Lasswell kako bi prikupili informacije o neprijatelju do kojih bi se inače moglo doći nekom od metoda ispitivanja javnog mnijenja. Već 1942. Lasswell ih je upotrebljavao za indiciranje ideoloških trendova, a 1953. su Berelson i njegova škola pokazali široku upotrebljivost te metode za otkrivanje trendova koje nije moguće otkriti drugim metodama analize. Napokon, Naisbitt je to primijenio u marketinške svrhe. Svrha je takva istraživanja da se pomoću poslovno uglavnom neutralnog pokazatelja (kakav su informativna glasila, npr. političke dnevne novine ili informativni programi televizije odnosno radija, ili pak dnevna agencijska emisija) ustanove osnovni trendovi društvenog interesa, koji mogu biti jedan od baznih pokazatelja za formiranje poslovne politike, ili za politološke i druge analize, a povratno se može primijeniti i na sam medij istraživanja - naime za komunikološku analizu samih sredstava javnog informiranja. Istraživanje se provodi kvantitativnom i kvalitativnom analizom sadržaja jednog glasila ili grupe glasila (pri čemu se može koristiti samo određen dio glasila) u određenim intervalima, te se zatim metodom statističke analize ekstrapoliraju trendovi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti