Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 292107

Uvodni dio govora: kako privući pozornost i stvoriti naklonost publike? Analiza Percepcije


Vlašić, Jelena; Pletikos, Elenmari
Uvodni dio govora: kako privući pozornost i stvoriti naklonost publike? Analiza Percepcije // Medijska istraživanja, 12 (2006), 2; 5-18 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 292107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvodni dio govora: kako privući pozornost i stvoriti naklonost publike? Analiza Percepcije
(Introduction to Speech : How to Gain Attention and Win Favour of the Audience? Perception Analysis)

Autori
Vlašić, Jelena ; Pletikos, Elenmari

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 12 (2006), 2; 5-18

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
retorika; govor; pozornost; motivacija za slušanje govora
(rhetoric; speech; attention; motivation to listen)

Sažetak
U radu proučavamo uvodni dio govora. Istražujemo funkcije uvoda i načine kojima se pojedine funkcije ostvaruju. Uspoređujemo što retorički priručnici (od antičkih do suvremenih) savjetuju o sastavljanu uvoda i kako današnja publika procjenjuje pojedine uvodne dijelove govora. Osnovne su funkcije uvoda: privući pozornost slušatelja, zainteresirati ih za temu te stvoriti naklonost i povjerenje prema govorniku. Ispitivanje percepcije mladih slušatelja (n=43) pokazuje kako takva publika procjenjuje različite uvodne dijelove govora. Odabrana su 33 uvodna dijela iz zbirke Glasoviti govori (1999) i na ljestvici od 1 do 7 procjenjivale su se uvodne rečenice tih govora u kategorijama: motiviranosti za slušanje, zanimljivosti, duhovitosti, uvjerljivosti, skromnosti i poetičnosti. Analiza korelacija među kategorijama dokazuje da se od ispitivanih elemenata uvoda s ukupnom motivacijom za slušanje (slušat ću) može povezati sadržajna zanimljivost govora i uvjerljivost govornika (s vrlo visokim i visokim koeficijentima korelacije od 0, 86 za slušat ću i zanimljiv ; 0, 64 za slušat ću i uvjerljiv) te djelomično poetičnost i duhovitost (s malim koeficijentima korelacije: 0, 40 za slušat ću i poetičan ; 0, 29 za slušat ću i duhovit). Skromnost govornika u uvodnom dijelu ne pridonosi odluci slušatelja da će slušati govor koji slijedi (koeficijent korelacije između kategorija slušat ću i skroman je iznosi 0, 19).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Vlašić, Jelena; Pletikos, Elenmari
Uvodni dio govora: kako privući pozornost i stvoriti naklonost publike? Analiza Percepcije // Medijska istraživanja, 12 (2006), 2; 5-18 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Vlašić, J. & Pletikos, E. (2006) Uvodni dio govora: kako privući pozornost i stvoriti naklonost publike? Analiza Percepcije. Medijska istraživanja, 12 (2), 5-18.
@article{article, author = {Vla\v{s}i\'{c}, Jelena and Pletikos, Elenmari}, year = {2006}, pages = {5-18}, keywords = {retorika, govor, pozornost, motivacija za slu\v{s}anje govora}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1330-6928}, title = {Uvodni dio govora: kako privu\'{c}i pozornost i stvoriti naklonost publike? Analiza Percepcije}, keyword = {retorika, govor, pozornost, motivacija za slu\v{s}anje govora} }
@article{article, author = {Vla\v{s}i\'{c}, Jelena and Pletikos, Elenmari}, year = {2006}, pages = {5-18}, keywords = {rhetoric, speech, attention, motivation to listen}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {12}, number = {2}, issn = {1330-6928}, title = {Introduction to Speech : How to Gain Attention and Win Favour of the Audience? Perception Analysis}, keyword = {rhetoric, speech, attention, motivation to listen} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts
  • Current Index to Journals in Education





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font