Pregled bibliografske jedinice broj: 29210
Izbor lokacija asfaltnih baza prilikom izgradnja autocesta
Izbor lokacija asfaltnih baza prilikom izgradnja autocesta, 1998., magistarski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 29210 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Izbor lokacija asfaltnih baza prilikom izgradnja autocesta
(Allocation of asphalt plants on the occasion of building highways)
Autori
Lakoš, Pavle
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
20.04
Godina
1998
Stranica
249
Mentor
Izetbegović, Jadranko
Ključne riječi
Graditeljstvo; autocesta; asfaltna baza; linearno programiranje alokacija
(Construction; highway; asphalt plant; linear programming; allocation)
Sažetak
Rad ima 249 stranica teksta od kojih se na rad u užem smislu odnosi 135 stranica, dok su na preostalih 114 stranica (dodatak) izneseni primjeri i ostali prilozi.
U kazalu literature navedena su 82 izvora, te 4 programa za elektronička računala drugih autora koje je pristupnik koristio pri obradi numeričkih primjera. Također se navodi 248 izvora probrane literature.
Poglavlja u radu su sljedeća:
1. Uvodni dio
2. Sustav izvedba asfaltnih slojeva kolničke konstrukcije na autocestama
3. Postrojenja za pripremu asfaltnih mješavina
4. Određenje modela podsustava priprema asfaltnih mješavina
5. Mogućnost primjene kvantitativnih metoda na promatrani zadatak
6. Prikaz teoretskih osnova metoda višekriterijalne analize
7. Primjena metode PROMETHEE na promatrani zadatak
8. Zaključna razmatranja
9. Literatura
10. Dodatak - primjeri
11. Dodatak - ostali prilozi
Mogućnosti primjene kvantitativnih metoda na zadatak
Prikazuju se metode matematičkog programiranja za transportne probleme, te raspravljaju u odnosu na promatrani zadatak. Ističu se i ograničenja.
Prikazuje se i tumači optimalni program, a daje i proširenje transportnog problema u cilju minimalizacije troškova (troškovi proizvodnje i prijevoza).
Daje se primjer iz literature.
U svrhu minimalizacije vremena transporta prikazuju se Barsovljeva, Hammerova i Rao-Garfinkelova metoda.
Raspravlja se promatrani zadatak i razrađuje primjer za 300 km autoceste (23 dionice).
Također se iznosi bikriterijalni transportni problem, prva i druga Hammerova varijanta te aplikacija na promatrani zadatak. Zatim metoda asignacije LP s raspravom i bikriterijalna metoda asignacije.
U nastavku se podrobno prikazuju i grafičke metode za rješenje promatranog problema, s aplikacijom na promatrani zadatak .
Prikaz teoretskih osnova metoda višekriterijalne analize
Iznose se osnove problema, matematička formulacija problema višekriterijalne analize, metode višeg ranga, skup metoda ELECTRE i skup metoda PROMETHEE.
Na temelju svestrane analize ocjenjuje se da skup metoda PROMETHEE ima niz prednosti pred ostalim metodama, pa se podrobno izlažu njihove osnove i kriteriji. Prikazuju se metoda PROMETHEE I, II, III i IV, te opisuju korišteni programi za elektroničko računalo, kao i vizualni prikaz kriterija.
Primjena metode PROMETHEE na promatrani zadatak
Primijenjen je višefazni pristup u procesu odlučivanja sa sljedećim koracima:
1 Evidentiranje raspoloživih lokacija
2 Određivanje eliminacijskih kriterija
3 Selektivni izbor lokacija na temelju eliminacijskih kriterija
4 Prikupljanje činjenica o selekcioniranim lokacijama
5 Određenje kriterija za rangiranje lokacija
6 Definiranje parametara i težina kriterija
7 Rangiranje metodom PROMETHEE
8 Analiza rješenja
Svaki od ovih koraka podrobno je rasčlanjen, a zatim su definirani parametri i težina kriterija. Izvode se ekonomsko-politički, tehnološko-tehnički i ekološki kriteriji, te komentira ograničenje građevine.
Rangiranje potencijalnih lokacija obavljeno je primjenom programa PROMCALC pomoću metoda PROMETHEE I i II. Grafički prikaz rješenja načinjen je pomoću programa GAIA.
Rezultati rangiranja lokacija prikazani su na izrađenim primjerima SPLIT i ZADAR, što je detaljno dokumentirano u Dodatku.
Analiza rješenja pokazala je da je primjena metoda PROMETHEE ipak preopširna za rješavanje za konkretne operativne probleme, pa ih se ne preporučuje za relativno kraće dionice autocesta.
Zaključna razmatranja
U tom se poglavlju sažeto iznosi rad na ovom problemu, tj. daje njegov pregled, komentar i ocjena, te naznaka za mogućnost daljnjeg istraživanja u povezivanju kvantitativnih metoda sa metodama višeg ranga višekriterijalne analize pri donošenju strateških odluka u graditeljstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA