Pregled bibliografske jedinice broj: 291865
Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva
Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva // Školski vjesnik, 55 (2006), 3-4; 323-365 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 291865 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Elementi prirode i društva u udžbenicima prirode i društva
(Elements of Nature and Society in Science ("Nature and Society") Textbooks)
Autori
Bjelajac, Slobodan ; Živković, Sanja
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 55
(2006), 3-4;
323-365
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
društvene teme; prirodoslovne teme; udžbenik; osnovna škola; priroda i društvo
(social topics; scientific (i.e.natural) topics; textbook; primary school; Science (i.e.)
Sažetak
Cilj rada je utvrditi odnos između sadržaja prirodoslovnih i društvenih tema u udžbenicima prirode i društva u prva četiri razreda osnovne škole. Ideja za istraživanje proizlazi iz činjenice naziva koje učenici, ali i nastavnici koriste u svakodnevnom govoru (termin je priroda, umjesto priroda i društvo). Pitanje je jeli taj naziv samo praktičan, ili podrazumijeva i odgovarajuću dominaciju prirodnih sadržaja. Iz razlike u odnosu teorije i prakse proizlazi temeljna hipoteza ovoga teksta, a to je da su prirodne teme u usporedbi s društvenim daleko zastupljenije. Metoda kojom je hipoteza testirana je analiza sadržaja. Temeljna jedinica analize je bila tema. Analiza je samo djelomice potvrdila postavljenu hipotezu. Naime, analiza sadržaja udžbenika prirode i društva pokazala je da su dominantne teme u prva dva razreda osnovne škole društvene, dok su teme iz trećeg i četvrtog razreda dominantno prirodoslovne. Mišljenja smo da bi s obzirom na činjenicu izrazitijeg uključivanja u društveni život starijih učenika, bio daleko logičniji obrnuti odnos tema u prva četiri razreda osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija