Pregled bibliografske jedinice broj: 291314
Utjecaj direktnih pogona na strukturu pogonskih mehanizama
Utjecaj direktnih pogona na strukturu pogonskih mehanizama, 2006., doktorska disertacija, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 291314 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj direktnih pogona na strukturu pogonskih mehanizama
(Infuence of direct drive on structure of drive mechanisms)
Autori
Kostelac, Milan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
20.07
Godina
2006
Stranica
128
Mentor
Ščap, Dragutin
Ključne riječi
pogonski mehanizam; motor; direktni pogon; visoki moment vrtnje; pogon s niskim brzinama vrtnje
(drive mechanism; motor; direct drive; high motor torque low-speed drive)
Sažetak
Napredak tehnologije, s primjenom u gradnji pogonskih motora i sustava upravljanja, omogućava danas velike promjene u oblikovanju pogonskih mehanizama tehničkih sustava. Neposredno povezivanje pogonskog motora i radnog člana mehanizma, bez mehaničkog prijenosnika kao posrednika, stoljetni je san vizionara u strojarstvu. U radu su istražene moguće izvedbe direktnih pogona i njihov utjecaj na opći oblik pogonskih mehanizama tehničkih sustava. Predloženim oblikovanjem visokomomentnog motora željela se pronaći univerzalna izvedba sa širim spektrom primjene u pogonskim mehanizmima. Provedena su istraživanja troškova proizvodnje i troškova direktnog pogona kroz radni vijek te je provedena usporedba tih troškova s odgovarajućim troškovima klasičnog pogona. Raščlambom strukture direktnog pogona postavljeni su principi oblikovanja pojedinih parcijalnih funkcija i definiran njihov utjecaj na sustav pogonskog mehanizma. Sintezom tehničke funkcije, strukture i veze s okolinom utvrđena je metoda preciznog definiranja pogona za određene namjene u tehničkim sustavima. Pored istraženih i predloženih struktura pogonskih mehanizama s direktnim pogonom, u okviru rada je razvijen direktni pogon eksperimentalnog vozila, ugrađen u pogonski kotač standardnih dimenzija. Na direktnom pogonu eksperimentalnog vozila provedeni su eksperimenti s kontrolnim mjerenjima, a dobiveni rezultati potvrdili su njegovu primjenjivost i brojne visoke pogonske performanse (visoki moment vrtnje u širokom rasponu brzina, brzi odziv, zadovoljavajuću valovitost momenta vrtnje) takvih pogona u odnosu na klasične pogonske sustave. Istraživanjem značajki novog pogonskog sustava s direktnim pogonom postavljeni su kriteriji, mjerila i pravila oblikovanja tog sustava, čime je stvorena i neophodna baza znanja za kreiranje tog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo