Pregled bibliografske jedinice broj: 289440
Iz likovne baštine Bosne Srebrene: Gian Antonio Guardi na Petričevcu (Banja Luka) i Francesco Guardi u Kraljevoj Sutjesci
Iz likovne baštine Bosne Srebrene: Gian Antonio Guardi na Petričevcu (Banja Luka) i Francesco Guardi u Kraljevoj Sutjesci // Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti, XLIX (2006), 49; 85-98 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 289440 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iz likovne baštine Bosne Srebrene: Gian Antonio Guardi na Petričevcu (Banja Luka) i Francesco Guardi u Kraljevoj Sutjesci
(From the Artistic Heritage of Bosna Srebrena: Gian Antonio Guardi at Petričevac (Banja Luka) and Francesco Guardi at Kraljeva Sutjeska)
Autori
Cvetnić, Sanja
Izvornik
Peristil : zbornik radova za povijest umjetnosti (0553-6707) XLIX
(2006), 49;
85-98
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
slikarstvo; XVIII. stoljeće; venecijanska škola; Gian Antonio Guardi; Francesco Guardi; Bosna Srebrena
(painting; 18th century; venetian school; Gian Antonio Guardi; Francesco Guardi; Bosna Srebrena)
Sažetak
U članku su izneseni rezultati istraživanja dviju slika venecijanske škole iz likovne baštine franjevačke provincije Bosne Srebrene: slike Gian Antonia Guardija (Venezia 1699.-1760.) 'Povratak sv. Obitelji iz Hrama i sv. Antun Padovanski' u franjevačkom samostanu Presvetoga Trojstva na Petričevcu (Banja Luka), te Francesca Guardija (Venecija 1712.-1793.) 'Bogorodica s Djetetom i sv. Antunom Padovanskim' u franjevačkom samostanu sv. Ivana Krstitelja u Kraljevoj Sutjesci. Obje je atribuirao Grgo Gamulin. Autorica u članku donosi točan smještaj i ikonografsko čitanje prve, te predlaže kasniju dataciju: u posljednje razdoblje djelatnosti Gian Antonia Guardija. Druga slika, iz Kraljeve Sutjeske, nosi godinu (1775.) i ime fra G(a)rge iz Vareša koji ju je nabavio, a uporedba s crtežima i srodnim djelima sakralne tematike malih dimenzija koja nastaju nakon 1760. godine potvrđuje autorstvo Francesca Guardija. Slike velikana venecijanskoga rokokoa u franjevačkim samostanima u Bosni i Hercegovini - osim svoje iznimne likovne vrijednosti - potvrda su snažnih povijesnih veza s Venecijom koje su stoljećima njegovali franjevci in Bosna othomana.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Povijest umjetnosti
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- BHA Bibliography of the History of Art