Pregled bibliografske jedinice broj: 289
Stručni suradnici u hrvatskom školstvu
Stručni suradnici u hrvatskom školstvu // Kongres pedagoških delavcev Slovenije Programska prenova naše osnovne in srednje šole : zbornik prispevkov / Mihevc, Bogomir (ur.).
Ljubljana: Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 1997. str. 578-582 (pozvano predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 289 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stručni suradnici u hrvatskom školstvu
(School counselor in croatian school system)
Autori
Staničić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Kongres pedagoških delavcev Slovenije Programska prenova naše osnovne in srednje šole : zbornik prispevkov
/ Mihevc, Bogomir - Ljubljana : Zveza društev pedagoških delavcev Slovenije, 1997, 578-582
Skup
Kongres pedagoških delavcev Slovenije
Mjesto i datum
Portorož, Slovenija, 13.03.1997. - 15.03.1997
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
školski pedagog; školski sustav
(school counselor; school system)
Sažetak
Kad se analizira 42-godišnji razvoj djelatnosti stručnih suradnika onda se može uočiti: (1) Počelo je s tim da su razvojne funkcije preuzimali neosposobljeni učitelji - danas imamo obrazovane profesionalce - stručne suradnike. (2) U početku su bili angažirani pojedinačno pedagog ili psiholog, a danas imamo interdisciplinarne timove stručnjaka. (3) Napisano je na tisuće bibliografskih jedinica u kojima je moguće naći odgovore na gotovo sva pitanja vezana za djelatnost stručnih suradnika u školama. (4) Područje rada bitno je obogaćeno i prošireno od nekih manjih dijelova na cjelokupni odgojno-obrazovni proces. Istraživanja su pokazala da kad se inventariziraju poslovi za koje su osposobljeni ravnatelj i učitelji - ostaje još uvijek više od 300 različitih poslova koje kvalitetno mogu ostvariti samo stručnjaci kao što su školski pedagog, psiholog, defektolog, socijalni radnik, programer i sl. (5) Razina kvalitete ostvarivanja odgojno-obrazovnih zadaća škole znatno je porasla uvođenjem stručnih suradnika. (6) Stručni su se suradnici razvili u operativnu jezgru stručnoga rada u školi iz koje potiču gotovo sve inicijative usmjerene unapređivanju, ostvarivanju inovacija, praćenju i istraživanju, vrednovanju rezultata i predlaganju mjera za poboljšanje odgojno-obrazovnog procesa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA