Pregled bibliografske jedinice broj: 288878
Ciljevi studiranja: povezanost s ciljevima postignuća, strategijama učenja i uspjehom u studiju
Ciljevi studiranja: povezanost s ciljevima postignuća, strategijama učenja i uspjehom u studiju // XVI. Dani Ramira Bujasa. Sažeci priopćenja / Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić-Seršić, Darja (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2003. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 288878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljevi studiranja: povezanost s ciljevima postignuća, strategijama učenja i uspjehom u studiju
(Goals of undergraduate students: relationship with achievement goals, learning strategies and achievement)
Autori
Rovan, Daria
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XVI. Dani Ramira Bujasa. Sažeci priopćenja
/ Bratko, Denis ; Kolesarić, Vladimir ; Maslić-Seršić, Darja - Zagreb : Naklada Slap, 2003
Skup
XVI. dani Ramira Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 11.12.2003. - 13.12.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ciljevi postignuća; motivacija za postignućem; strategije učenja; visokoškolsko obrazovanje
(achievement goals; achievement motivation; learning strategies; higher education)
Sažetak
U posljednje vrijeme u proučavanju učenja na visokoškolskoj razini vrlo su česti modeli koji faktore povezane s učenjem dijele u tri skupine: pozadinski faktori ili prethodnici, faktori povezani s procesom učenja i ishodi učenja. Cilj istraživanja je utvrditi prirodu povezanosti mjera koje pripadaju različitim skupinama faktora s glavnim težištem na rasvjetljavanju doprinosa motivacijskih varijabli učenju. Preciznije, cilj je bio ustanoviti povezanost između motivacije postignuća i općih ciljeva studiranja te, još važnije, kako su ciljevi studiranja i motivacija postignuća povezani s primijenjenim strategijama učenja, percepcijom kompetentnosti i stvarnim uspjehom u studiju. Sudionici u istraživanju su bili studenti različitih godišta. Korišten je upitnik koji je uz dio kojim su ispitani opći ciljevi studiranja sadržavao i mjere ciljnih orijentacija, strategija učenja, procjene kompetentnosti te uspjeha u studiju. Rezultati istraživanja naglašavaju potrebu da se u ispitivanju motivacije postignuća ispituju dva oblika motivacije (pristupajuća i izbjegavajuća) te dokumentiraju važnost doprinosa motivacijskih varijabli kako procesu učenja tako i ishodu učenja. Dobiveni nalazi još jednom potvrđuju da je učenje u visokom školstvu kompleksna pojava na koju utječe velik broj nekognitivnih faktora te se ne može promatrati odvojeno od konteksta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija