Pregled bibliografske jedinice broj: 288653
Mjesto i uloga likovne kulture u nastavnom planu nižih razreda osnovne škole
Mjesto i uloga likovne kulture u nastavnom planu nižih razreda osnovne škole // Napredak (Zagreb), 145 (2004), 4; 462-475 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 288653 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mjesto i uloga likovne kulture u nastavnom planu nižih razreda osnovne škole
(The place and role of art in the syllabus of the lower grades of primary school)
Autori
Pivac, Dunja ; Kuščević, Dubravka
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 145
(2004), 4;
462-475
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
likovna kultura ; likovna nastava ; osnovna škola
(art ; teaching ; primary school)
Sažetak
Članak prezentira rezultate istraživanja o mjestu i ulozi likovne kulture u nastavnom planu nižih razreda osnovne škole. Rezultati ovog istraživanja pokazuju da 89% anketiranih učitelja smatra jedan sat likovne kulture nedostatnim za realizaciju postojećeg nastavnog programa. Stoga 70% ispitanika samoinicijativno produljuje satnicu, a čak 93% učitelja smatra da je potrebno povećati satnicu likovne kulture u nastavi na dva sata tjedno. Sadašnja satnica likovne kulture prema iskazima učitelja 78, 5%, ne omogućuje u dostatnoj mjeri upoznavanje učenika s djelima hrvatske i svjetske kulturne baštine i otežava im uporabu nekih likovnih tehnika i materijala (63, 6%). U procjeni nastavnog 67% ispitanika smatra da je taj predmet podcjenjen u odnosu na ostale nastavne predmete, i to zbog niske razine likovne kulture društva u kojem živimo(70%), dok je 62, 5% ispitanika svjesno da taj nastavni predmet znatno pridonosi ciljevima odgoja osobito razvitku kreativnosti kod učenika(98%). U preferenciji programa likovne kulture 64% ispitanika nastavu izvodi prema programu A ; 79% učitelja uglavnom je zadovoljno postojećim programima likovne kulture premda ih 63% smatra da postojeće programe treba dopuniti i proširiti. Od nastavnih sredstava učitelji najviše primjenjuju knjige, monografije i vizualne materijale 51%, a 44% učitelja smatra se prosječno likovno osposobljenima. Godine radnog staža u nekim segmentima utječu na odgovore ispitanika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Radovi u časopisu navedenom u Pravilniku iz NN 2/97
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu