Pregled bibliografske jedinice broj: 28831
U potrazi za mjestom geometrije u nastavi
U potrazi za mjestom geometrije u nastavi // Zbornik radova 4. susreta nastavnika matematike / Varošanec, Sanja ; Mladinić, Petar (ur.).
Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 1998. str. 4-4 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 28831 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
U potrazi za mjestom geometrije u nastavi
(Finding Place for Geometry in the Syllabus)
Autori
Beban-Brkić, Jelena ; Sudeta, Nikoleta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Zbornik radova 4. susreta nastavnika matematike
/ Varošanec, Sanja ; Mladinić, Petar - Zagreb : Hrvatsko matematičko društvo, 1998, 4-4
Skup
Susret nastavnika matematike
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 02.07.1998. - 04.07.1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
geometrija; obrazovanje
(geometry; education)
Sažetak
U posljednje smo vrijeme suočeni s promjenama u nastavi geometrije na svim razinama obrazovanja. One se nažalost najčešće svode na smanjenje udjela njenih sadržaja koja se izučavaju tijekom školovanja. Danas se geometrijski sadržaji na srednjim školama obrađuju unutar nastave matematike, dok na nekim tehničkim fakultetima još uvijek postoje geome-trijski kolegiji kao samostalni predmeti. Djelujemo u vremenu brzog razvoja informatičke tehnologije i velikog broja softvera za geometriju. Pogrešno je vjerovati da time potreba za geometrijom postaje sve manja. I najbolje računalo s najboljim softverom ne može samo od sebe dati novo rješenje. Moćno su sredstvo koje omogućuje suočavanje s problemima koji su do jučer bili izvan našeg dometa. Međutim, sve napredniji alati zahtijevaju sposobnije i obrazovanije korisnike kako bi ih mogli odgovarajuće upotrijebiti. Đaci i studenti moraju usvojiti dovoljno znanja geometrije koje će im omogućiti primjenu poznatih ideja, procesa i metoda. Treba ustrajati na teoriji, bez obzira ima li ona trenutnu primjenu ili ne, kako bi se bilo u stanju iskoristiti snagu i pokazati ljepotu geometrije. Sigurno je da nove spoznaje u pojedinim znanstvenim područjima, brzi napredak računalstva kao i sve veća mogućnost udomljavanja računskih strojeva, zahtijevaju promjenu i moder-nizaciju nastave. Ni nastava geometrije ne može i ne smije ostati imuna na ta zbivanja. Međutim, smanjenje broja sati i njena marginalizacija nisu opravdani kao rezultat mogućnosti zamjene znanja geometrije znanjem upotrebe računala. Poznavanje geometrije je nužno za razvoj prostornog načina razmišljanja, vizualizacije, razvoja spomenutih softvera kao i za sve zahtjevniju komunikaciju s računalom. U tom smislu smatramo da bi bila potrebna usporedba različitih matematičkih odnosno geometrijskih metoda, ne zanemarujući računalno podržan geometrijski dizajn, gdje god je to moguće u nastavi geometrije, od osnovne škole do fakulteta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Matematika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Geodetski fakultet, Zagreb,
Arhitektonski fakultet, Zagreb